Najważniejszy wniosek z badań jest taki, że coraz większą uwagę zwracamy na to, by nasze zachowanie służyło ochronie środowiska.

Niemal połowa Polaków stosuje w domach energooszczędne urządzenia AGD o najwyższej klasie energetycznej, które zużywają od 25 proc. do nawet 60 proc. mniej energii niż sprzęty o niższej klasie energetycznej. Niemal połowa badanych osób (49 proc.) twierdzi, że wybiera ekotorby zamiast plastikowych reklamówek. Segregujemy też odpady - tak twierdzi aż 69 proc. pytanych.

Kolejnym sygnałem, że ekologiczne jest modne, jest fakt, że coraz więcej osób zwraca uwagę na to co je. 12 proc. pytanych deklaruje, że kupuje żywność ekologiczną.

Rośnie liczba korzystających z ekologicznych sposobów transportu, rowerem do pracy dojeżdża już 17 proc. badanych, podczas, gdy przed rokiem było to 12 proc., a na tramwaj lub metro decyduje się 24 proc. Polaków (przed rokiem 13 proc. pytanych). Nie wiadomo jednak, czy nie jest to bardziej wynik wysokich cen benzyny i coraz większych kłopotów ze znalezieniem miejsca parkingowego w centrach miast niż dbałość o środowisko.

Natomiast zdecydowanie kwestie finansowe wpływają na związane z ekologią decyzje inwestycyjne Polaków. Popularnością cieszą się kredyty z dotacją na zakup i montaż kolektorów słonecznych (dopłaty mogą sięgnąć nawet 45 proc. inwestycji), czy kredyty dla osób i firm planujących przeprowadzenie termomodernizacji budynku.