Celem sieci jest również zwiększenie liczby produktów pełnoziarnistych oraz produktów lokalnych z Polski. Założyła, że 100 proc. artykułów marek własnych zawierających surowce określone jako krytyczne musi być certyfikowanych. Regularnie poszerza ofertę marek własnych o produkty oznaczone certyfikatami promującymi przyjazne dla środowiska, uczciwe rolnictwo – m.in. Fairtrade czy Cotton made in Africa.
Sieć angażuje się w ochronę praw człowieka – bada, czy są one przestrzegane w całym łańcuchu dostaw.
Wyróżnieni:
Bank Handlowy
Kapituła przyznała wyróżnienie za różnorodność, równy udział kobiet i mężczyzn w zarządzie i radzie nadzorczej. Bank jako jedna z pierwszych największych firm obecnych na warszawskim parkiecie wyrównał parytety. Wskaźnik „pay gap” w banku kształtuje się na poziomie 93 proc.
Bank prowadzi także szereg działań wspierających pracowników: Citi Women Network, Disability Network, Citi Pride Network, działań charytatywnych oraz wspólnych aktywności sportowych w ramach Live Well at Citi.
Kontynuuje wieloletnie działania na rzecz bardziej zintegrowanego społeczeństwa. Razem z Polskim Komitetem Paraolimpijskim wspiera sportowców z niepełnosprawnościami, między innymi podczas zimowych igrzysk w Pekinie.
Polityka kredytowa banku uwzględnia czynniki środowiskowe i społeczne w procesach kredytowych.
Capital Park
Firma została wyróżniona za modernizację i rozbudowę Fabryki Norblina, budynek został zaprojektowany i zbudowany zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Fabryka Norblina to bardzo skomplikowany zespół 15 wzajemnie przenikających się budynków, o różnej funkcji i różnym przeznaczeniu. Są tu obiekty stare i nowe, o konstrukcji ceglanej, żelbetowej i stalowej.
Projekt otrzymał certyfikat BREEAM. Stanowi to niezależny dowód na to, że budynek został zaprojektowany i zbudowany zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Otrzymanie certyfikacji wymagało spełnienia szeregu rygorystycznych wymogów w zakresie jakości zastosowanych materiałów budowlanych, zużycia wody i energii, gospodarki odpadami, dostępności komunikacyjnej, komfortu i samopoczucia jego użytkowników, a także stosowanych na etapie budowy procedur i działań ograniczających negatywny wpływ inwestycji na środowisko i najbliższe otoczenie.
Tauron Polska Energia
Otrzymał specjalne wyróżnienie za dialog z interesariuszami. Firma umożliwia interesariuszom branie czynnego udziału w wypracowywaniu wspólnych rozwiązań w trudnych kwestiach i słucha ich wskazówek.
Opublikowana w 2022 roku strategia odpowiada na obecnie kształtujące się wyzwania rynkowe i stawia ambitne cele, takie jak ograniczenie emisyjności o prawie 80 proc. do 2030 r. oraz osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r. „Zielony Zwrot Taurona. Energia na okrągło” – to deklaracja przyjęcia zrównoważonej ścieżki rozwoju, zgodnej ze światowymi trendami.
W 2023 r. opublikowany został także dokument „ESG w strategii Grupy Tauron” będący prezentacją kompleksowego oraz spójnego ze strategią podejścia do zrównoważonego rozwoju. Dokument zawiera wyznaczone kierunki działań i cele dotyczące ochrony środowiska i klimatu, troski o społeczeństwo oraz dbałości o najwyższe standardy ładu korporacyjnego.
Komentarz partnera:
Inicjatywy, które inspirują i motywują innych
Dla propagowania świadomości społecznej i biznesowej dotyczącej ESG inicjatywy takie jak konkurs Orły ESG, organizowany przez dziennik „Rzeczpospolita”, odgrywają istotną rolę w budowaniu świadomości firm w całym kraju.
Prezentują i promują wzorcowe praktyki w obszarze zrównoważonego rozwoju – firmy, które skupiają się na aspektach ESG, nie tylko przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku swojej marki, ale także mają istotny wkład w rozwój społeczeństwa i ochronę środowiska. Targi Kielce wspierają inicjatywy, które inspirują i motywują inne przedsiębiorstwa do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, tworząc tym samym lepszą przyszłość dla nas wszystkich.
Nasz ośrodek wystawienniczy został partnerem konkursu Orły ESG nie bez powodu. Mocno skupiamy się na działaniach prospołecznych i prośrodowiskowych. Doskonale wiemy, że nie tylko duże projekty, ale także „małe”, codzienne kroki pozwalają na realizację stawianych przez ESG celów. Zakup maszyn pozwalających na wielokrotne wykorzystywanie materiałów, wymiana oświetlenia na energooszczędne, segregacja odpadów, instalacja paneli fotowoltaicznych, wyrównanie parytetów w zarządzaniu – to priorytety także dla nas.
W ostatnim czasie między innymi współorganizowaliśmy pierwszy Świętokrzyski Biogospodarczy Hackathon „BioBoosters”. W ramach tego przedsięwzięcia wyłoniliśmy firmy, z którymi chcemy współpracować, by poddawać recyklingowi wykładziny, których używamy na setkach metrów kwadratowych rocznie. Znalezienie złotego środka, jeśli chodzi o zastępowanie utylizacji recyklingiem, jest jednym z priorytetów dla globalnej branży spotkań. Wiemy doskonale, że kierunek zmian jest jeden i ma on zielony kolor. Gratuluję nagrodzonym w konkursie Orły ESG i deklaruję promocję oraz działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju.
- Dr Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targi Kielce.