Sprostanie potrzebom klientów wymaga ich rozumienia i poznawania. Kluczowym jest gromadzenie i skuteczne wykorzystanie ustrukturyzowanych danych, co pozwala na stworzenie spersonalizowanych ofert odpowiadających indywidualnym oczekiwaniom.
Jak dziś najmłodsi klienci chcą konsumować usługi bankowe?
Najmłodsi klienci należą do jednej z najbardziej wymagających grup użytkowników, ponieważ od zawsze funkcjonują w świecie cyfrowym. Aplikacja bankowa jest dziś znacznie bardziej rozbudowanym narzędziem niż tylko tym służącym do wykonywania przelewów.
Współczesna aplikacja bankowa musi być wielozadaniowa, w sposób intuicyjny odpowiadająca na potrzeby codziennych aktywności, takich jak obecność w social mediach, e-commerce i platformach streamingowych.
Jak polskie banki wypadają na tle regionu?
Od lat Polska jest niezmiennie wzorcem dla krajów regionu CEE. Pozycję tę polskie banki utrzymują także dzięki szybkiemu dopasowywaniu się do dynamicznej rzeczywistości biznesowej zarówno pod kątem oferty, jak i doświadczeń użytkowników w aplikacjach. Jest to niezwykle budujące także z perspektywy firmy technologicznej dostarczającej usługi dla sektora bankowego, jaką jest GFT. Mówię to na bazie obserwacji i doświadczenia zdobywanego dzięki naszej działalności na 15 światowych rynkach.
Łatwo jest utworzyć bank cyfrowy?
Stworzenie banku zawsze jest projektem wielowątkowym. Kluczowe w realizacji takich projektów jest posiadanie odpowiednich kompetencji i doświadczenia. To dzięki nim zespół GFT zrealizował budowę Salt Banku od podstaw w mniej niż 12 miesięcy. Niekwestionowanym wsparciem jest także posiadany przez nas ekosystem partnerów lokalnych i globalnych, zarówno w zakresie rozwiązań nowoczesnych systemów centralnych, czy współpraca z partnerami chmurowymi. Zbudowanie banku w niespełna rok jest dla nas ogromnym sukcesem – dziś idziemy o krok dalej, skracając ten czas.
Jest jeszcze moda na bancassurance, czyli sprzedawanie klientom banków innych usług?
Tak, wspomniane wcześniej usługi dodane są tego świetnym przykładem. Krytyczne jest jednak odpowiednie pokazanie produktu na ścieżce użytkownika. Samo stworzenie platformy z usługami nie wystarczy. Istotne jest zbudowanie ścieżki konwersji, pokazanie użytkownikowi, w którym momencie procesu transakcyjnego może skorzystać z dodatkowych produktów. Przyszłość bankowości leży w oferowaniu produktów finansowych do instytucji niefinansowych (embedded finance).