Aktualizacja: 11.11.2018 09:56 Publikacja: 11.11.2018 09:50
Foto: fot. Wojciech Romański
Miliard euro dla konsorcjum pozwoli uruchomić pierwszą fabrykę, zapewne w zachodnich Niemczech. Berlin chce wesprzeć też drugą w regionie Lausitz, przy granicy z Polską. Ponadto rząd chce przeznaczyć 500 mln euro na współfinansowanie zakładu badawczego, aby pomógł niemieckim firmom przed masowym pojawieniem się na rynku baterii stanu stałego.
Posunięcia, które mają być ogłoszone w tym tygodniu mają zmniejszyć zależność niemieckich producentów samochodów od azjatyckich dostawców baterii do e-aut i chronić miejsca pracy w Niemczech zagrożone odchodzeniem od napędu spalinowego. Dążenie Berlina do stworzenia polityki przemysłowej w tej dziedzinie oznacza odstąpienie od dotychczas generalnie neutralnego podejścia do decyzji biznesowych, jest częścią europejskich starań, by doprowadzić do sojuszu producentów baterii jako przeciwwagi dla dominacji firm z Chin, Japonii i Korei.
Dmitrij Miedwiediew zniknął z przestrzeni publicznej wraz ze swoimi ociekającymi żółcią wpisami w mediach społec...
Z końcem maja kończy się moja rola w zespole ds. deregulacji — powiedział PAP Rafał Brzoska, przedstawiciel prze...
Do KPRM trafiła ocena skutków regulacji powstającego właśnie systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (...
InPost przejmuje Yodel i umacnia się w Wielkiej Brytanii. Georgia Meloni może odmrozić relacje USA–UE. Xi Jinpin...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Nieznacznie więcej firm uważa, że zmniejszenie biurokracji obniży ich koszty niż skróci czas oczekiwania na admi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas