W pierwszej połowie 2010 roku średnia emisja dwutlenku węgla przez modele fiata wyniosła 123,5 grama na kilometra. Kolejne miejsca zajęły następujące marki: toyota (128,0 g/km), peugeot (132,3 g/km), citroen (133,4 g/km), renault (134,6 g/km), ford (137,0 g/km), opel (141,0 g/km), volkswagen (142,2 g/km), audi (154,2 g/km) oraz BMW (154,5 g/km).

W rankingu modeli fiat umieścił aż trzy swoje samochody wśród pierwszej dwudziestki: najoszczędniejszym modelem w Europie, według danych Jato jest fiat 500 z emisją 116 g CO2 na km. Panda jest na drugim miejscu z emisją 118,9 g/km, a na czwartym znalazł się punto (123,5 g/km).

Także wśród grup marek, fiat jest na pierwszym miejscu (liczony z takimi spółkami jak Ferrari i Maserati) ze średnią emisją 126,2 g/km. Za nim uplasowały się Toyota (130,0 g/km), PSA (Peugeot i Citroen, 132,8 g/km), Renault (136,7 g/km) oraz Hyundai (138,3 g/km). Z danych dostarczonych przez Jato wynika, że fiat już zmieścił się w limicie emisji wynoszącym 130 g/km, który będzie obowiązywał od 2015 roku.

Dla włoskiem marki przyszłość jednak nie wygląda tak różowo. W związku z przejęciem chryslera, w średnią fiata będą wliczane także większe amerykańskie modele jak jeep grand cherokee lub chrysler grand voyager.

Fiat uruchomił w połowie roku bielską fabrykę 2-cylindrowych silników mulit air, które będą napędzały wszystkie małe samochody grupy. Fiat wylicza, że nowe technologie pozwolą mu w przyszłości pozostać w ścisłej czołówce najoszczędniejszych marek. Koncern będzie walczył o najwyższą lokatę m.in. z renault, które wprowadzi do sprzedaży w 2012 roku elektryczne samochody osobowe i dostawcze.