– Realizujemy Plan Transformacji Poczty Polskiej, który przewiduje, że spółka będzie stopniowo przekształcana w nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrową. Zakłada on modernizację systemów IT, procesów logistycznych oraz sieci sprzedaży. Powodem zmian profilu działalności jest wciąż pogarszająca się sytuacja finansowa – takie informacje Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej, przekazał PAP. Dodał, że Poczta Polska w pierwszym półroczu tego roku, w wyniku błędów i zaniechań z poprzednich lat, odnotowała ponad 300 mln zł straty.
Kogo obejmą zwolnienia w Poczcie Polskiej?
Prezes przypomniał, że Plan Transformacji zakłada również optymalizację zatrudnienia, która ma doprowadzić do odbiurokratyzowania Poczty - Nie zmieniliśmy założeń zawartych w Planie Transformacji. Uruchomiliśmy właśnie pierwszy etap Programu Dobrowolnych Odejść, w ramach którego propozycję odejścia otrzymało 707 pracowników – poinformował prezes Mikosz.
Czytaj więcej
Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła realizację przez zarząd Poczty Polskiej wybranych inwestycji w latach 2020–2023, zwłaszcza w zakresie transformacji cyfrowej. Stwierdzone w toku kontroli nieprawidłowości miały przekroczyć 113 mln zł.
Jak podkreślił, program jest dobrowolny, a propozycja jest jednostronna i nie podlega negocjacjom ze stroną społeczną. - Każda z tych osób miała czas na zastanowienie się i podjęcie decyzji do 21 listopada. 73 proc. przyjęło tę ofertę – powiedział szef Poczty Polskiej.
Dodał, że kryterium wyboru pierwszych osób do PDO była optymalizacja organizacji pracy. - Absolutnie nie ma tu mowy o kryterium wieku ani o żadnym innym kryterium poza oceną dokonywaną z perspektywy optymalizacji funkcji i efektywności działania w nowej strukturze organizacyjnej – zapewnił Sebastian Mikosz.