Rafał Brzoska wygrywa z Metą. Miliarder poszedł na wojnę z BigTechami

Polski miliarder, który poszedł na wojnę z BigTechami, świętuje pierwszy sukces. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych zakazał amerykańskiemu gigantowi wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi Omeny Mensah.

Publikacja: 08.08.2024 11:13

Rafal Brzoska i Omena Mensah

Rafal Brzoska i Omena Mensah

Foto: FOTON/PAP

Internetowe ogłoszenia wyłudzające dane i pieniądze stały się zmorą mediów społecznościowych. Ostatnie fałszywe posty o Rafale Brzosce i jego żonie Omenie Mensah, które pojawiły się na platformach społecznościowych należących do koncernu Meta (Facebook i Instagram), sprawiły, że miliarder postanowił pójść na wojnę z platformami, które wykorzystują deepfejki i dezinformację do naciągania internautów. Skala takich oszukańczych ogłoszeń, próbujących wykraść dane i pieniądze użytkowników sieci, jest porażająca. Na procederze zarabia m.in. Meta, wyświetlając takie płatne reklamy i nie reagując na prośby poszkodowanych o usunięcie tych treści. Ale – dzięki batalii Brzoski – być może nad Wisłą nastąpi przełom.

Pozostało 84% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Z big techami da się walczyć. Czy dojdzie do pozwów zbiorowych nad Wisłą?
Media
Prezes InPostu Rafał Brzoska na wojnie z Markiem Zuckerbergiem
Biznes
Strategiczne Spotkania w Świecie Biznesu
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Frankowa kontrofensywa banków
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Nie ma już certyfikowanego mechanizmu badania internetu. Co z reklamacjami?