Rafał Brzoska wygrywa z Metą. Miliarder poszedł na wojnę z BigTechami

Polski miliarder, który poszedł na wojnę z BigTechami, świętuje pierwszy sukces. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych zakazał amerykańskiemu gigantowi wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi Omeny Mensah.

Publikacja: 08.08.2024 11:13

Rafal Brzoska i Omena Mensah

Rafal Brzoska i Omena Mensah

Foto: FOTON/PAP

Internetowe ogłoszenia wyłudzające dane i pieniądze stały się zmorą mediów społecznościowych. Ostatnie fałszywe posty o Rafale Brzosce i jego żonie Omenie Mensah, które pojawiły się na platformach społecznościowych należących do koncernu Meta (Facebook i Instagram), sprawiły, że miliarder postanowił pójść na wojnę z platformami, które wykorzystują deepfejki i dezinformację do naciągania internautów. Skala takich oszukańczych ogłoszeń, próbujących wykraść dane i pieniądze użytkowników sieci, jest porażająca. Na procederze zarabia m.in. Meta, wyświetlając takie płatne reklamy i nie reagując na prośby poszkodowanych o usunięcie tych treści. Ale – dzięki batalii Brzoski – być może nad Wisłą nastąpi przełom.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Z big techami da się walczyć. Czy dojdzie do pozwów zbiorowych nad Wisłą?
Media
Prezes InPostu Rafał Brzoska na wojnie z Markiem Zuckerbergiem
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG