Rafał Brzoska wygrywa z Metą. Miliarder poszedł na wojnę z BigTechami

Polski miliarder, który poszedł na wojnę z BigTechami, świętuje pierwszy sukces. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych zakazał amerykańskiemu gigantowi wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi Omeny Mensah.

Publikacja: 08.08.2024 11:13

Rafal Brzoska i Omena Mensah

Rafal Brzoska i Omena Mensah

Foto: FOTON/PAP

Internetowe ogłoszenia wyłudzające dane i pieniądze stały się zmorą mediów społecznościowych. Ostatnie fałszywe posty o Rafale Brzosce i jego żonie Omenie Mensah, które pojawiły się na platformach społecznościowych należących do koncernu Meta (Facebook i Instagram), sprawiły, że miliarder postanowił pójść na wojnę z platformami, które wykorzystują deepfejki i dezinformację do naciągania internautów. Skala takich oszukańczych ogłoszeń, próbujących wykraść dane i pieniądze użytkowników sieci, jest porażająca. Na procederze zarabia m.in. Meta, wyświetlając takie płatne reklamy i nie reagując na prośby poszkodowanych o usunięcie tych treści. Ale – dzięki batalii Brzoski – być może nad Wisłą nastąpi przełom.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Media
Z big techami da się walczyć. Czy dojdzie do pozwów zbiorowych nad Wisłą?
Media
Prezes InPostu Rafał Brzoska na wojnie z Markiem Zuckerbergiem
Biznes
Putin szykuje się na powrót zachodnich firm do Rosji. Ogłosił wytyczne
Biznes
Włoski gigant zbrojeniowy zwiększa przychody
Biznes
Negocjacje UE i USA w sprawie ceł – czy dojdzie do porozumienia?