Producent margaryny Kasi i Big Milka wciąż działa w Rosji. Teraz się tłumaczy

Koncern Unilever broni swojej decyzji o kontynuowaniu działalności w Rosji ponad rok po inwazji tego kraju na Ukrainę. Koncern poinformował, że wyjście „nie było proste”, ponieważ jego działalność zostałaby przejęta przez państwo rosyjskie, gdyby zdecydował się na opuszczenie rosyjskiego rynku.

Publikacja: 04.07.2023 22:05

Produkcja lodów w Zakładzie Produkcyjnym Unilever  w Baninie k. Gdańska

Produkcja lodów w Zakładzie Produkcyjnym Unilever w Baninie k. Gdańska

Foto: PAP/ Barbara Ostrowska

Koncern tłumaczy się z obecności w Rosji po tym jak opublikowano raport, z którego wynika, że firma wnosi rocznie 579 milionów funtów (równowartość ponad 3 mld złotych) do rosyjskiej gospodarki. Moral Rating Agency oskarżyła firmę o finansowanie rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

„Unilever musi przestać chować się za swoim bilansem i wymówkami, aby stawić czoła rzeczywistości, w której sprzedaż lodów może pozwolić Putinowi zapłacić za kule” – powiedział założyciel agencji Mark Dixon. Mnóstwo zachodnich firm, od Apple po Levi's, opuściło Rosję po jej nielegalnej inwazji na Ukrainę w zeszłym roku, zarówno z powodów etycznych, jak i dlatego, że sankcje utrudniają prowadzenie działalności w tym kraju – przypomina BBC. Jednak niektóre firmy nadal prowadzą tam interesy, takie jak amerykański gigant dóbr konsumpcyjnych Procter & Gamble i producent napojów Pernod Ricard. P&G poinformował, że ograniczył swoją działalność w Rosji, podczas gdy Pernod twierdzi, że musi „zapewnić ekonomiczną rentowność” swoich rosyjskich operacji.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes
Negocjacje UE i USA w sprawie ceł – czy dojdzie do porozumienia?
Biznes
Lucyna Stańczak-Wuczyńska: Jesteśmy w punkcie krytycznym
Biznes
Pokojowa bańka, czyli nadzieje i realia końca wojny o Ukrainę
Materiał Promocyjny
Zwiększyć poziom zainteresowania zielonymi inwestycjami
Materiał Promocyjny
Deregulacja priorytetem polskiej prezydencji