Inflacja i słaba koniunktura biją w Amicę. Najgorzej jest w Polsce

O 15 proc. rdr zmalały w pierwszym kwartale 2023 r. przychody producenta AGD. Cały sektor mocno odczuwa rynkowe spowolnienie.

Publikacja: 29.05.2023 11:45

Fabryka Kuchni i Centrum Logistyczne Amica S.A. we Wronkach

Fabryka Kuchni i Centrum Logistyczne Amica S.A. we Wronkach

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Kwartalne przychody Amiki wyniosły 717 mln zł,. Sprzedaż produktów i towarów okazała się stabilna na rynkach południowych, ale spadła o 10 proc. rdr w Skandynawii i na rynkach wschodnich, zmalała też o 14 proc. rdr w Europie Zachodniej. Spadek popytu najmocniej jednak był odczuwalny w Polsce - w kraju sprzedaż zmalała aż o 25 proc.

Mimo to skonsolidowana marża EBITDA Amiki wzrosła o 1,1 pkt proc., dzięki czemu wynik EBITDA zwiększył się o 13 proc. rdr, do ponad 31 mln zł. Grupa Amica wypracowała również ponad 18 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 74 proc. rdr, marża operacyjna zwiększyła się o 1,4 pkt proc.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii