Inflacja i słaba koniunktura biją w Amicę. Najgorzej jest w Polsce

O 15 proc. rdr zmalały w pierwszym kwartale 2023 r. przychody producenta AGD. Cały sektor mocno odczuwa rynkowe spowolnienie.

Publikacja: 29.05.2023 11:45

Fabryka Kuchni i Centrum Logistyczne Amica S.A. we Wronkach

Fabryka Kuchni i Centrum Logistyczne Amica S.A. we Wronkach

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Kwartalne przychody Amiki wyniosły 717 mln zł,. Sprzedaż produktów i towarów okazała się stabilna na rynkach południowych, ale spadła o 10 proc. rdr w Skandynawii i na rynkach wschodnich, zmalała też o 14 proc. rdr w Europie Zachodniej. Spadek popytu najmocniej jednak był odczuwalny w Polsce - w kraju sprzedaż zmalała aż o 25 proc.

Mimo to skonsolidowana marża EBITDA Amiki wzrosła o 1,1 pkt proc., dzięki czemu wynik EBITDA zwiększył się o 13 proc. rdr, do ponad 31 mln zł. Grupa Amica wypracowała również ponad 18 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 74 proc. rdr, marża operacyjna zwiększyła się o 1,4 pkt proc.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne