Dopiero za dwa tygodnie dostępne będą pełne dane pozwalające ocenić obraz komórkowego rynku w Polsce po pierwszym półroczu, ale nie zanosi się, aby doszło do przetasowań w rankingu pod względem liczby użytkowników.
Pięciu najlepszych
Piąte miejsce należy do Virgin Mobile, wirtualnego operatora, który – jak podaje Grażyna Piotrowska-Oliwa – w czerwcu miał blisko 420 tys. użytkowników, o około 50 tys. więcej niż w marcu.
Czwarte miejsce pod względem aktywowanych kart SIM nadal zajmować będzie zapewne T-Mobile Polska, który drugi kwartał br. zakończył z 11,635 mln kart, tracąc w trzy miesiące 186 tys.
Trzecie miejsce zajmie kolejny raz Plus, a drugie zapewne Play (mógł zdobyć około 250 tys. użytkowników i ma ich ponad 14,5 mln). Pierwsze należy do Orange Polska, którego wyniki są już znane: w II kw. zdobył rekordowe 431 tys. kart SIM.
Mimo czwartego miejsca w tej kwalifikacji T-Mobile nie traci nadziei, że zła passa się odwróci. Tym bardziej że grupa klientów, o którą walczy najmocniej – klienci kontraktowi – skurczyła mu się w II kw. br. tylko o 3 tys. Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska, uważa, że trend już się odwrócił. – Nasze wyniki w segmencie abonamentowym są najlepsze od ponad dwóch lat. Na bardzo konkurencyjnym rynku odwrócenie trendu było możliwe dzięki uproszczeniu planów taryfowych, podjęciu wielu działań wizerunkowych oraz wzmocnieniu obecności T-Mobile w mediach – komentuje Sawicki.