Konkurs o Nagrodę FCA jest realizowany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo-technicznej pomiędzy Centrum Badawczym FIATA (CRF), spółkami grupy FCA (FCA Poland S.A., FCA Powertrain Poland Sp. z o.o., Magneti Marelli Poland Sp. z o.o., Teksid Iron Poland Sp. z o.o.) oraz trzema polskimi uczelniami: Politechniką Warszawską, Politechniką Śląską w Gliwicach i Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej.
XVIII edycja konkursu o Nagrody FCA
W tym roku nagrodzono 12 prac: po pięć z Politechniki Warszawskiej oraz Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz dwie z Politechniki Śląskiej. Specjalna Nagroda im. Giovanni Agnelli trafiła do studenta ATH.
Laureatami z Politechniki Warszawskiej zostali Rafał Kozera, Adam Gałęzia, Adrian Chmielewski, Olga Ciechańska i Radosław Karolak. Na ATH nagrody odebrali Tomasz Knefel, Tomasz Hubczyk, Paweł Rosner, Beata Wieczorek i Damian Kolny. Z Politechniki Śląskiej laureatkami zostały Magdalena Macek oraz Katarzyna Jezierska-Krupa.
Dodatkowo Damian Kolny z ATH otrzymał Nagrodę im. Giovanni Agnelli za pracę inżynierską o największej wartości dla przemysłu. Jest to specjalne wyróżnienie dla jednej spośród wszystkich prac, które zostały nagrodzone w danej edycji Konkursu Grupy FCA. Przyznaje ją od 2014 roku Centrum Badawcze Fiata (CRF - Centro Ricerche Fiat) w Turynie.
Oprócz dyplomów laureaci otrzymują również nagrody finansowe ufundowane przez Spółki FCA w Polsce oraz CRF.