- Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży netto, umocniliśmy również naszą pozycję lidera w strategicznej dla Diageo kategorii whisky – komentuje Krzysztof Michalski, dyrektor generalny Diageo Polska. - Marka Johnnie Walker Red Label była najczęściej wybierana przez konsumentów whisky wzmacniając pozycję lidera whisky szkockiej w Polsce – dodaje.
W sumie w regionie Europie Wschodniej (wraz z Rosją) sprzedaży netto Diageo zwiększyła się o 16 proc., za co w połowie odpowiadały wyniki whisky szkockiej. Marka Johnnie Walker utrzymała wiodącą pozycję rynkową, odnotowującą największe wzrosty udziałów rynkowych w Polsce, Bułgarii i na Ukrainie – podaje Diageo.
W tzw. segmencie standardowym do wzrostu wielkości sprzedaży najbardziej przyczyniły się produkty Bell's i Black&White, które cieszyły się uznaniem konsumentów rosnącej klasy średniej – podaje firma. Marki Bushmills i Captain Morgan osiągnęły wzrost sprzedaży netto na poziomie ponad 30 proc.
- Takie wyniki pokazują, jak silna i dynamiczna jest pozycja Diageo w regionie Rosji i Europy Wschodniej. Udało nam się osiągnąć wzrost pomimo ostrej konkurencji i obostrzeń rynkowych. Jednocześnie utrzymaliśmy pozycję lidera w kategorii whisky i whiskey oraz odnotowaliśmy solidne wyniki w kategorii rumu – mówi Stephen Morley, dyrektor zarządzający Diageo w regionie Rosji i Europy Wschodniej.