– Polska jest dziś trzecim, po Francji i Hiszpanii, największym rynkiem marki Ballantine's na świecie – mówi „Rz" Ken Lindsay, globalny ambasador Ballantine's, szkockiej whisky należącej do koncernu Pernod Ricard (jest także właścicielem Wyborowej). – Jeszcze kilka lat temu otwierała pierwszą piątkę rynków, a dziś jest naszym motorem napędowym w Europie, tak jak Brazylia, Chile, Kolumbia czy Meksyk w Ameryce Łacińskiej – dodaje.
Polacy wydają na whisky już ponad 1 mld zł rocznie, a z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2013 r. wartość jej sprzedaży zwiększyła się o 14,8 proc. – Whisky była najszybciej rosnącą kategorią alkoholi na rynku – zaznacza Aneta Jóźwicka, rzeczniczka Diageo Polska, producenta i dystrybutora m.in. marki Johnnie Walker.
Ken Lindsay uważa, polski rynek whisky ma szanse nadal rozwijać się w szybkim tempie. – Whisky staje się szczególnie atrakcyjnym produktem dla młodszych konsumentów, którzy szukają czegoś nowego, ciekawego i luksusowego – zaznacza przedstawiciel Pernod Ricard.
W ślad za tym na popularności powinna zyskiwać u nas także marka Ballantine's. Zdaniem Lindsaya, jeżeli jej dotychczasowe tempo wzrostu sprzedaży utrzyma się, to Polska ma szansę w ciągu najbliższych pięciu lat stać się drugim największym rynkiem tej marki.
Do dalszej ekspansji whisky Pernod Ricard ma przyczynić się Ballantine's Brasil.