O 15 proc. urosły wydatki Polaków na whisky od września 2012 r. do sierpnia 2013 r. To sprawiło, że po raz pierwszy w historii wartość rynku tego alkoholu przekroczyła w naszym kraju 1 mld zł – wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen.
Rekordowy wynik to efekt boomu, który trwa od wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 r. Otwarcie granic i zniesienie ceł sprawiły, że Polacy zaczęli wówczas masowo kupować szkocką.
Jeszcze cztery lata temu wydatki na ten alkohol nie przekraczały 500 mln zł rocznie. Natomiast dwa lata temu sięgały już 700 mln zł.
13 mln litrów whisky kupili Polacy od września 2012 r. do sierpnia 2013 r. – wg firmy Nielsen
– Tak szybki rozwój nadal młodego rynku whisky możliwy był m.in. dzięki zwiększającym się dochodom, dobrej promocji w kanale gastronomicznym, a także gwałtownemu rozwojowi sieci handlowych w Polsce – uważa Piotr Poznański, analityk firmy badawczej International Wine & Spirit Research (IWSR). – Do próbowania whisky Polacy przekonali się także dlatego, że podróżują i mieszkają częściej niż przed laty na Zachodzie.