Zaproszenie do Net-a-Porter/Yoox

Producenci dóbr luksusowych pośpiesznie starają się odrobić opóźnienie w sprzedaży swoich towarów przez internet. Także łącząc siły.

Publikacja: 08.06.2015 13:14

Zaproszenie do Net-a-Porter/Yoox

Foto: 123rf.com

Przez lata producenci towarów luksusowych gardzili internetowym segmentem uważając iż buty czy torby po kilka tysięcy euro można sprzedawać tylko w butikach w najlepszych lokalizacjach. Jednak rynek takie podejście boleśnie zweryfikował – sprzedaż się zatrzymała, a gdy wydatki ograniczyli konsumenci w Chinach branża stanęła u progu następnego kryzysu.

Dlatego pośpiesznie przeprasza się z internetem przez który kupują konsumenci młodsi. Może mniej zamożni i nie mogący pozwolić sobie na takie wydatki zbyt często, ale lepsze to niż nic. Dlatego producenci inwestują w e-handel czego przykładem jest choćby kontrolująca m.in. markę Cartier grupa Richemont która po przejęciu kontroli nad liderem e-luksusowego sprzedawcy Net-a-Porter połączyła go ze sklepem Yoox – ich łączna sprzedaż to 1,3 mld euro.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Na stole 16. pakiet sankcji przeciwko Rosji. Mocno uderzy w aluminium i LNG
Biznes
SpaceX wyniosło na orbitę najmniejszego polskiego satelitę. Zbudowali go studenci
Biznes
Liczba fuzji spadła, ale i tak jest duża
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Francja naciska na Polskę w sprawie zakupów zbrojeniowych
Biznes
Walka o lepszy ład korporacyjny w spółkach z udziałem Skarbu Państwa