Komentarz partnera
Zakupy realizowane przez internet nie są doświadczeniem wąskiej grupy. Jak wynika z badania Autopay „Finanse w czasach inflacji”, aż dziewięć na dziesięć osób przynajmniej raz skorzystało z zakupów online. Czynnikiem decydującym o wyborze ulubionej metody płatności jest wygoda (69 proc.) i szybkość (69 proc.). Dla ponad połowy (57 proc.) istotna jest również łatwość procesu transakcji. Jak wiemy, najprzyjemniejszą częścią zakupów jest wybieranie i zakup produktów bądź usług. Jeśli chodzi o płatności, chcemy, by były one sprawne i szybkie, pozwalające szybko zapomnieć, że płacimy. Dlatego zarówno konsumenci, jak i branża e-commerce dążą do tego, by stały się one w zasadzie niewidoczne.
Najpopularniejszą metodą płatności w internecie jest Blik, z którego korzysta połowa Polaków. Szybkie przelewy elektroniczne (tzw. pay by link), podobnie jak w poprzedniej edycji badania, znalazły się na drugim miejscu (44 proc.). Podium z 33-proc. popularnością zamyka karta płatnicza. Mniejszym powodzeniem niż kiedyś cieszy się płatność za pobraniem (22 proc.). Z wiodącej formy płacenia online w ciągu kilku lat spadła na piąte miejsce. Z kolei z płatności gotówką w punkcie odbioru korzysta zaledwie co dziesiąty badany.
Odpowiedź na potrzeby
Płatności cyfrowe wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, ale także biznesu. Możliwość szybkiego i wygodnego uiszczenia płatności to jeden z kluczowych elementów udanych zakupów oraz czynnik pozwalający konsumentowi szybciej podjąć decyzję i sfinalizować zakup bez zbędnych komplikacji. Z kolei dla firm oznacza wzrost sprzedaży w kanale online.
Istotne jest jednak zaufanie do elektronicznych form płatności. Dlatego bezpieczeństwo jest dla nas kluczowe. Klienci oczekują, że metody, z których korzystają, pozwolą im sprawnie zapłacić, a powierzone pieniądze zostaną przekazane na ich cel zakupowy. Zobowiązania i regulacje dotyczące płatności internetowych umożliwiają podmiotom takim jak Autopay sprawdzanie i weryfikację firm sprzedających przez internet pod kątem tego, czy oferowane towary bądź usługi są faktycznie dostępne dla kupujących i zostaną im dostarczone.