Rada Ministrów proponuje również zmiany precyzujące przepisy o elektronizacji zamówień. Z definicji środków komunikacji elektronicznej zamierza wykreślić faks. Będzie jednak go można nadal używać w niektórych wypadkach. Chodzi m.in. o zamówienia dotyczące obronności i bezpieczeństwa (art. 131bc ust. 1).
Nowela przesądza również, że nie na wszystkich oświadczeniach składnych w postępowaniu o udzielenie zamówienia musi być kwalifikowany podpis elektroniczny. Obowiązek ten ma dotyczyć oświadczeń z art. 25a prawa zamówień publicznych, w tym jednolitego europejskiego dokumentu.
Projekt przewiduje, w których przypadkach będzie można odstąpić od wymogu użycia środka komunikacji elektronicznej przy składaniu ofert. Chodzi o te wymienione w art. 10c ust. 1 prawa zamówień publicznych. Wśród nich jest m.in.: wyspecjalizowany charakter zamówienia, gdy użycie środków komunikacji elektronicznej wymagałoby narzędzi, urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne lub nie są obsługiwane za pomocą ogólnie dostępnych aplikacji.
W takim wypadku ofertę lub jej część będzie można sporządzić pod rygorem nieważności na papierze i opatrując własnoręcznym podpisem oraz wysyłając pocztą.
Rząd proponuje, by nowe regulacje weszły w życie 17 października 2018 r. (jeden przepis zacznie obowiązywać dzień później).
Projekt przewiduje, że do postępowań wszczętych przed tą datą będzie się stosowało uregulowania dotychczasowe, z małym wyjątkiem. Chodzi o postępowanie o udzielanie zamówień publicznych prowadzonych przez innych zamawiających niż podmiot centralny, których wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty z przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.