Żabka nie odpowiedziała na nasze pytania o nazwę nowej marki i plan debiutu. W niedawnym wywiadzie dla „Rzeczpospolitej" o nowym asortymencie wspomniała Anna Grabowska, wiceprezes sieci. – Z myślą o tych klientach rozbudowujemy portfolio produktów i przekąsek bezmięsnych jak np. hot dogi, które smakują jak mięsne, ale dla naszej planety są lepszym rozwiązaniem. Intensywnie pracujemy także nad nową marką roślinną, która w ciągu kilku miesięcy pojawi się w sklepach – mówiła.
Wysyp nowych ofert
Żabka ma 7 tys. sklepów, więc szeroka dystrybucja zwiększy już i tak wielki potencjał tego nowego rynku. Z danych GfK Polonia wynika, że do listopada 2020 r. w ujęciu rocznym sprzedaż roślinnych zamienników nabiału wzrosła pod względem wartości o 44, a 50 proc. pod względem ilości. W przypadku zamienników mięsa wzrost jest jeszcze większy – wartościowo to 138 proc., a ilościowo 107 proc.
– Nabiał roślinny kupuje prawie 30 proc. polskich gospodarstw domowych, a „mięso" na bazie roślin już co dziesiąte gospodarstwo. W stosunku do tego okresu roku 2019 liczba nabywców roślinnego mięsa wzrosła więc ponaddwukrotnie – mówi Grzegorz Mech, menedżer w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Czytaj także: Żabka przejęła Maczfit i zaleje kraj daniami z cateringu