Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 29.04.2021 15:38 Publikacja: 28.04.2021 17:58
Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik
Wszystko wskazuje, że 20 mln kierowców w Polsce czekają kosztowne zmiany. Będą wyższe mandaty, a składka ubezpieczenia OC ma rosnąć wraz z liczbą punktów karnych na koncie kierowcy – głównie za przekroczenie prędkości. Maciej Wąsik, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji, potwierdził ostatnio na Twitterze, że prace nad waloryzacją mandatów są już na ukończeniu.
– Mielibyśmy je już za sobą, gdyby nie pandemia – twierdzi wiceminister Wąsik.
Sędzia Sądu Najwyższego odmawia orzekania w nowej Izbie Odpowiedzialności Zawodowej. Sprawa trafiła do I prezes SN Małgorzaty Manowskiej, która oceni czy jego zachowanie może naruszać dyscyplinę pracy.
Ostatnie osiem lat to najgorszy okres w historii Trybunału Konstytucyjnego, który został doprowadzony na skraj organizacyjnej i etycznej zapaści. Gorzej zapewne nie będzie, bo to byłoby trudne – twierdzi dr Tomasz Zalasiński, konstytucjonalista.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie nie uwzględnił skargi Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu na decyzję o zwrocie dofinansowania na utworzenie kierunku "Informatyka medialna".
Z końcem 2024 r. wygasa obowiązek gmin zapewnienia lokali zamiennych lokatorom mieszkającym w budynkach wymagających rozbiórki lub remontu. Jeżeli nie będzie zmiany przepisów, obowiązek ten spocznie wyłącznie na właścicielach budynków, którzy ani nie mają na to pieniędzy, ani nie dysponują zasobem lokali zamiennych - alarmuje rzecznik praw obywatelskich.
Próbuję zawsze wyciągać pierwszy dłoń do zgody. Staram się też myśleć jak szachista i mam przygotowane inne rozwiązania w przypadku braku kompromisu – mówi w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Bogdan Święczkowski, nowy prezes Trybunału Konstytucyjnego.
Po raz pierwszy w historii mamy olbrzymi problem deficytu w budżecie narodowego płatnika. I to nie wynika z niczego innego, jak tylko z rabunkowej gospodarki na NFZ-cie, którą brutalnie wykorzystano do celów politycznych pod koniec poprzedniej kadencji. Niedobór środków w systemie publicznym to sytuacja, która w sposób szczególny uzasadnia funkcjonowanie prywatnych ubezpieczycieli i prywatnego sektora opieki zdrowotnej, gdyż sektor prywatny ułatwia pacjentom dostęp do świadczenia opieki zdrowotnej. Sektor prywatny oferuje także pacjentom gwarancję przewidywalnych terminów oczekiwania na poszczególne konsultacje lekarskie oraz wiele innych korzyści – mówi prezes Zarządu PZU Zdrowie dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki.
Czy immunitet chroni Antoniego Macierewicza przed odebraniem prawa jazdy? Niezależnie od ostatecznego rozstrzygnięcia tej kwestii, wiceprezes PiS po upływie siedmiu dni od wtorkowego zatrzymania przez policję nie powinien prowadzić samochodu.
Taki skutek będzie miało nadanie strażnikom łowieckim uprawnień do nakładania mandatów, a tym samym zwiększenie liczby osób kontrolujących leśnych szkodników. Po nielegalnych rajdach zniszczone jest runo leśne i drogi, a zwierzęta wystraszone.
Możliwe będzie testowanie pojazdów zautomatyzowanych na krajowych drogach.
Polacy są bardzo dobrymi kierowcami, ale za granicą – mówi Wojciech Pasieczny, b. wiceszef warszawskiej drogówki. I z rezerwą podchodzi do zapowiadanych przez rząd zmian w prawie, które mają poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach.
Forsowanie przekonania, że w pełni prywatną sprawą adwokata lub radcy prawnego jest to, co robi w czasie wolnym, należy oceniać jako niezrozumienie reguł zawodu, który zdecydował się wykonywać - mówi mec. Joanna Parafianowicz.
Sąd Rejonowy w Starogardzie Gdańskim rozstrzygnął kwestię, która wśród niektórych kierowców i ekspertów wzbudza wątpliwości, a mianowicie, kiedy możemy mówić o pieszym wchodzącym na przejście.
Najnowszej generacji fotoradar TraffiStar SR390 jest mniejszy niż dotychczas spotykane na polskich drogach. Jest też skuteczniejszy, może kontrolować jednocześnie auta na czterech pasach ruchu z rozróżnieniem dozwolonej prędkości, jak też rodzaju auta. Dodatkowo czytelność twarzy kierowcy i tablic rejestracyjnych jest na poziomie minimum 98 proc. - niezależnie od pory dnia.
Włochy znacznie zaostrzają przepisy ruchu drogowego, które zaczną obowiązywać od stycznia 2025 roku. Nowe przepisy przewidują drastycznie podwyższone kary pieniężne i karę pozbawienia wolności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas