Interaktywna agencja Up&More przeanalizowała 781 stron poszczególnych inwestycji 128 spółek zrzeszonych w Polskim Związku Firm Deweloperskich. Eksperci zbadali strony osiedli pod kątem dostosowania do urządzeń mobilnych. Sprawdzili m.in. szybkość ładowania, czytelność, układ nawigacji.
– Postępująca rewolucja technologiczna sprawia, że kupujący szukają informacji o nieruchomościach w sieci coraz częściej za pomocą smartfonów – wyjaśniają eksperci Up&More.
Jak podaje Konrad Kamiński, partner zarządzający Up&More, jeden z autorów badania, smartfony ma już ponad 90 proc. Polaków, a udział ruchu mobile przekroczył już 50 proc. Tymczasem, jak wynika z analiz, choć deweloperzy liczą się z potrzebami nowych nabywców, to ekran smartfona nie zawsze jest dla nich najważniejszy.
96 proc. stron korzysta z technologii responsywnej umożliwiającej wyświetlanie treści ze strony tradycyjnej na urządzeniach mobilnych. Firmy nie stosują jednak zasady projektowania mobile first. Mały ekran jest traktowany jako dodatek do głównego dużego ekranu komputera.
– Widać to przede wszystkim w wyglądzie nawigacji stron. Deweloperzy nie wykorzystują wszystkich mechanizmów ułatwiających użytkownikom szybki kontakt. Utrudnienia mogą mieć bezpośredni wpływ na spadek zapytań – komentuje Konrad Kamiński.