Trend zakupu bardziej przestronnych mieszkań obserwuje Atal. Wśród kupujących lokale dla siebie najpopularniejsze są trzy pokoje o pow. ok. 60–65 mkw.
– A jeszcze do niedawna najbardziej pożądane były mieszkania dwupokojowe o metrażu ok. 40 mkw. – mówi Angelika Kliś, dyrektor zarządzająca ds. sprzedaży i marketingu w Atalu. – Polacy chcą mieszkać coraz lepiej, w większych lokalach, na osiedlach oferujących więcej udogodnień. Potwierdzeniem jest rosnący popyt na mieszkania i apartamenty o powierzchni ponad 100 mkw. w budynkach o podwyższonym standardzie.
Takie nieruchomości znikają już w pierwszych dniach po rozpoczęciu sprzedaży. – Zdarza się, że klienci łączą lokale, aby mieć ponad 200-metrowy apartament – mówi dyrektor z Atalu.
Gabinet, pokój dla gości
Zdaniem Angeliki Kliś pandemia w pewnym stopniu zweryfikowała nasze potrzeby związane z przestrzenią. – Klienci jeszcze bardziej zaczęli doceniać dodatkową przestrzeń, którą stanowią przestronne balkony, loggie, tarasy, ogródki – mówi dyrektor. – Jednym z najbardziej docenianych atutów mieszkań jest elastyczna powierzchnia, która może służyć np. jako gabinet czy pokój gościnny.
Najwięcej dużych mieszkań Atal planuje w obiektach o podwyższonym standardzie. Dla przykładu w stołecznej inwestycji Bartycka 49 Apartamenty właściciela znalazło właśnie mieszkanie o pow. 138,6 mkw. z niemal 50-metrowym balkonem. W aglomeracji śląskiej największy, 137-metrowy, apartament Atal oferował w kompleksie Sokolska 30 Towers. We Wrocławiu ponad 100-metrowe mieszkania są dostępne w zabytkowym, postindustrialnym budynku Nowe Miasto Młyn Różanka.