W samolocie mniej nas wytrzęsie

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ma pomysł jak zmniejszyć turbulencje w samolotach. Z powodu szkód spowodowanych nieoczekiwanymi zmianami wysokości lecącej maszyny linie lotnicze tracą rocznie ponad 100 mln dolarów. A ponad 100 pasażerów rocznie odnosi podczas turbulencji - najczęściej z własnej winy - poważne obrażenia.

Aktualizacja: 26.12.2018 15:24 Publikacja: 26.12.2018 12:18

W samolocie mniej nas wytrzęsie

Foto: AdobeStock

Kiedy w samolocie pojawi się napis „zapiąć pasy" bezwzględnie trzeba się trzymać tego zalecenia. Tak samo trzeba pilnować, by schowki na bagaże nad głowami pasażerów były starannie zamknięte. Lekceważenie poleceń personelu pokładowego i informacji z kokpitu jest najczęściej przyczyną wypadków podczas turbulencji. Zagrożeniem może być również panika, jaka wybucha wśród pasażerów, kiedy maszyną mocno trzęsie. Zwłaszcza, gdy jednocześnie wypadają maski tlenowe.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
Rosjanie oburzeni rekomendacją EASA. „To nowe sankcje i wspieranie terroryzmu”
Transport
Na polskich lotniskach coraz więcej pasażerów. Inwestycje idą w miliardy
Transport
Belgię czeka strajk. Związki zawodowe zapowiadają transportowy paraliż kraju
Transport
Europejska agencja ostrzega linie i pasażerów: nie latajcie nad zachodnią Rosją
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Strategiczna branża w coraz gorszej kondycji. Niemcy ciągną w dół polskie fabryki