W samolocie mniej nas wytrzęsie

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ma pomysł jak zmniejszyć turbulencje w samolotach. Z powodu szkód spowodowanych nieoczekiwanymi zmianami wysokości lecącej maszyny linie lotnicze tracą rocznie ponad 100 mln dolarów. A ponad 100 pasażerów rocznie odnosi podczas turbulencji - najczęściej z własnej winy - poważne obrażenia.

Aktualizacja: 26.12.2018 15:24 Publikacja: 26.12.2018 12:18

W samolocie mniej nas wytrzęsie

Foto: AdobeStock

Kiedy w samolocie pojawi się napis „zapiąć pasy" bezwzględnie trzeba się trzymać tego zalecenia. Tak samo trzeba pilnować, by schowki na bagaże nad głowami pasażerów były starannie zamknięte. Lekceważenie poleceń personelu pokładowego i informacji z kokpitu jest najczęściej przyczyną wypadków podczas turbulencji. Zagrożeniem może być również panika, jaka wybucha wśród pasażerów, kiedy maszyną mocno trzęsie. Zwłaszcza, gdy jednocześnie wypadają maski tlenowe.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Na drogach przybywa aut po kolizjach i wypadkach
Transport
Wokół Warszawy powstanie nowa obwodnica
Transport
Chińczycy nie chcą boeingów? Rosjanie chętnie je kupią. I mają pomysł za co
Transport
Lyft wchodzi do Polski. Rywal Ubera przejmuje FreeNow
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Transport
Boeing ofiarą wojny handlowej Trumpa. Chińczycy nie odbiorą zamówionych samolotów