Rebranding Chrystusa. Antyreligijna obsesja Yuvala Noaha Harariego

Czytając książkę Yuvala Noaha Harariego, czułem się tak, jakbym jeszcze raz słyszał ubeka, który przed laty miał za zadanie przekonać kleryka – studenta seminarium do ateizmu.

Publikacja: 18.04.2025 06:03

Rebranding Chrystusa. Antyreligijna obsesja Yuvala Noaha Harariego

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Byliśmy nauczeni, że na naszych oczach kończy się era „węgla i stali”, a zaczyna era informacji. „Nexus. Krótka historia informacji od epoki kamienia do sztucznej inteligencji”, kolejna książka Yuvala Noaha Harariego, obala wszelako tezę, że im więcej informacji, tym bogatszy pod każdym względem jest nasz świat. Historyk i prorok zarazem nazywa takie spojrzenie „naiwnym poglądem na informację”. Sami zresztą zaczynamy to rozumieć i bez Harariego – information overload (przesyt, przeładowanie informacjami) dotyka coraz więcej osób.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
Artysta wśród kwitnących żonkili
Plus Minus
Dziady pisane krwią
Plus Minus
„Dla dobra dziecka. Szwedzki socjal i polscy rodzice”: Skandynawskie historie rodzinne
Plus Minus
„PGA Tour 2K25”: Trafić do dołka, nie wychodząc z domu
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Plus Minus
„Niespokojne pokolenie”: Dzieciństwo z telefonem