Reklama
Rozwiń

Poderwą się nawet bankruci

Linia Thomas Cook już nie lata. Należący do koncernu niemiecki Condor dostanie wsparcie finansowe od rządu federalnego i landowego. Z upadku rywala korzystają Ryanair i easyJet, które z dnia na dzień podwyższyły ceny.

Publikacja: 24.09.2019 21:00

Upadek Thomasa Cooka może być szansą dla regularnych linii lotniczych oraz firm czarterowych

Upadek Thomasa Cooka może być szansą dla regularnych linii lotniczych oraz firm czarterowych

Foto: AFP

Na rynku brytyjskim pospolite ruszenie. Rząd i agencja ruchu lotniczego CAA wynajmują wszystkie dostępne maszyny. Pełne samoloty mają Virgin Atlantic i British Airways. Z odstawienia wracają największe airbusy 380, które nagle, po wyraźnym spadku popytu na obsługiwanych przez nie rejsach, stały się bardzo pożądane. Ale po kryzysie na rynku leasingowym spowodowanym przez uziemienie B737 MAX z dostępem do samolotów gotowych do startu jest trudno. Nie jest wykluczone, że kryzys spowodowany przez upadek Thomasa Cooka pozwoli się poderwać maszynom dwóch francuskich linii XL, która oferowała tanie loty za Atlantyk i właśnie ogłosiła upadłość, oraz drugiej, również francuskiej, Aigle Azur, która uporczywie szuka inwestora i pieniędzy.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
PKP Cargo powoli reguluje zobowiązania wobec pracowników
Transport
Nazwa Lotnisko Chopina zostanie. Tylko będzie w Baranowie
Transport
Sabotaż na Bałtyku. Chiński statek opuścił cieśninę Kattegat po międzynarodowej inspekcji
Transport
Gigantyczna strata niemieckich kolei. Bundestag zatwierdził miliardy euro na remonty
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Transport
Będzie inspekcja na chińskim statku. Śledczy sprawdzą czy zerwane kable to sabotaż
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku