Aktualizacja: 03.05.2020 15:05 Publikacja: 03.05.2020 15:05
Foto: AFP
Ryanair zamówił dotychczas u Amerykanów 210 MAXów, dał Boeingowi czas do 18-19 maja na doprowadzenie do kompleksowego nowego porozumienia. W lutym irlandzki przewoźnik zaproponował zamówienie MAX 10, zabierających do 230 pasażerów wobec 197 w zamówionych dotąd 200 mniejszych — Jesteśmy na zaawansowanym etapie tych dyskusji. Chodzi o dostawy MAXów, z możliwością nowego zamówienia samolotów. Ceny są częścią rozmów, podobnie jak rezygnacja — powiedział prezes.
Szef Ryanaira wyjaśnił, że czas trwania zakłóceń z powodu pandemii zmniejsza rentowność linii, która potrzebuje tańszych samolotów. — Realia są takie, że będziemy w najbliższych 12 miesiącach przewozić znacznie mniej pasażerów po niższych cenach i to musi znaleźć odzwierciedlenie w kosztach samolotów. Prezes uważa, że MAXy wrócą do pracy do lipca lub sierpnia, a Ryanair otrzyma pierwszą dostawę do lata 2021. — Byłbym wielkim optymistą, gdybyśmy dostali jakieś MAXy, kwestia dotyczy tylko czy dostaniemy 30 czy 10 sztuk. Na obecnym etapie nie jestem całkiem pewien — powiedział O'Leary.
Rosyjskie surowce miały trafiać do Azji nowymi liniami kolejowymi przez Syberię. Tych inwestycji jednak szybko nie będzie. W budżecie Rosyjskich Kolei Żelaznych (RŻD) zieje ogromna dziura. To skutek wojny Władimira Putina. Przewoźnik, zamiast zarabiać, przewozi wojsko i broń. Wojna wyssała też z firmy tysiące pracowników.
Premier Donald Tusk ogłosił we wtorek, że spółka CPK zostanie dofinansowana dodatkowymi 3,5 mld zł w papierach skarbowych. Duża zmiana czeka też LOT – narodowy przewoźnik ma zostać przeniesiony do Ministerstwa Infrastruktury.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
W kultowym filmie „Czterdziestolatek”, który został nakręcony w latach 70., budowlańcami, inżynierami, kierownikami i prezesami są mężczyźni. To oni wykuwają kilofami przyszłość narodu na poligonach dworca centralnego czy Trasy Łazienkowskiej. A kobiety….?
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Cztery osoby zostały ranne w wyniku wykolejenia się pierwszego wagonu pociągu Intercity na przejeździe kolejowym w miejscowości Nowa Sucha pod Sochaczewem. Do zdarzenia doszło, gdy rozpędzony skład uderzył w samochód ciężarowy, który znalazł się na przejeździe, wyposażonym w sygnalizację i rogatki.
Premier Donald Tusk ogłosił we wtorek, że spółka CPK zostanie dofinansowana dodatkowymi 3,5 mld zł w papierach skarbowych. Duża zmiana czeka też LOT – narodowy przewoźnik ma zostać przeniesiony do Ministerstwa Infrastruktury.
Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego IATA potępiło decyzję rządu Hiszpanii o zniesieniu opłat za bagaż podręczny dla pasażerów i nałożeniu na linie lotnicze 179 milionów euro kar. Jak twierdzi, podważa to swobodę tworzenia własnej polityki cenowej.
Szczyt świąteczny dobił porty morskie Morza Północnego, które ledwo uporządkowały dostawy po przekierowaniu statków wokół Afryki.
Komisja Europejska lekkomyślnie podchodzi do elektryfikacji transportu ciężkiego, nie patrząc na koszty tego procesu, który wymagać będzie wydania dziesiątków miliardów złotych na wzmocnienie dróg.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas