„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 11.06.2019 12:42 Publikacja: 11.06.2019 12:31
Foto: 123RF
Zdaniem francuskiej minister tylko w ten sposób można wyhamować tempo wzrostu niszczenia atmosfery. Transport lotniczy dzisiaj odpowiedzialny za 2,5 procent całkowitych emisji CO2, a linie lotnicze i tak biorą udział w handlu prawami do emisji. Dodatkowo nieustannie wymieniają flotę na droższą, ale bardziej ekonomiczną, przez co maleją i emisje.
Sprawa po raz pierwszy stanęła na posiedzeniu ministrów transportu UE, a prasa francuska przedstawia ją jako „szeroko pojętą inicjatywę europejską”. Dyplomaci z tego kraju przekonują, że wprowadzenie „sprawiedliwego i prawidłowego podatku lotniczego na poziomie wszystkich krajów UE” jest nie do uniknięcia, bo "tylko wtedy linie lotnicze będą sobie zdawały sprawę ze swojego udziału w walce o czyste środowisko”. Z kolei francuscy deputowani sugerują, że np. w ich kraju loty krajowe powinny zostać zakazane, właśnie z powodu emisji CO2. Zresztą domagają się wręcz skasowania wszystkich lotów, trwających krócej niż 5 godzin, bo — ich zdaniem— taką podróż z powodzeniem można odbyć pociągiem. Tyle że poza Niemcami nie ma żadnego innego kraju, w którym byłaby wystarczająco rozbudowana sieć kolejowa.
Deutsche Bahn od dłuższego czasu zmaga się z problemami. Firma jest krytykowana za niską punktualność pociągów, a teraz okazuje się, że niemieckie koleje borykają się także z trudnościami finansowymi. Prezes Richard Lutz szacuje straty na kilkaset milionów euro.
Chiny zezwoliły przedstawicielom Niemiec, Szwecji, Finlandii i Danii na wejście na pokład chińskiego masowca, który jest przedmiotem śledztwa w sprawie zerwania kabli na Morzu Bałtyckim - poinformował duński minister spraw zagranicznych.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
PKP Intercity szykuje się na rekordowe oblężenie pociągów w tegorocznym okresie świąteczno-noworocznym. Z tego powodu uruchomi więcej połączeń z ponad 600 dodatkowymi wagonami oraz skróci czasy przejazdów.
Do 1 marca na ulicach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dostępnych będzie około 3500 rowerów, czyli połowa tego, co mieszkańcy GZM mają do dyspozycji w sezonie letnim.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
Deutsche Bahn od dłuższego czasu zmaga się z problemami. Firma jest krytykowana za niską punktualność pociągów, a teraz okazuje się, że niemieckie koleje borykają się także z trudnościami finansowymi. Prezes Richard Lutz szacuje straty na kilkaset milionów euro.
PKP SA wybrała prezesa, który pokieruje największym w Polsce przewoźnikiem towarowym. Nowy zarząd to specjaliści od restrukturyzacji.
Po licznych protestach i petycjach Komisja Europejska ugięła się i zezwoliła na przedłużenie okresu wymiany tachografów.
Biuro podróży Rego-Bis informuje, że podniosło gwarancję. Na kolejny rok zapewniło sobie zabezpieczenie w wysokości 15 milionów złotych, to o 19 procent więcej niż poprzednia suma. Poprzednia gwarancja opiewała bowiem na 12,6 miliona złotych.
Możliwość zaproponowania klientowi biura podróży bonu zamiast zwrotu pieniędzy, rozszerzenie katalogu sytuacji, w której może on zrezygnować z wyjazdu i prawo upomnienia się przez organizatora o zwrot pieniędzy u poddostawcy usług - to niektóre zmiany unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych zaproponowane przez Radę Europejską.
Czy ograniczenie prędkości na autostradach zwiększyłoby bezpieczeństwo na autostradach oraz pomogłoby Niemcom osiągnąć cele klimatyczne? Nowe badanie przeprowadzone przez niemiecką Federalną Agencję Środowiska przedstawia konkretne liczby dotyczące tego, ile emisji faktycznie można by zaoszczędzić.
Wyraźna chęć podróżowania z jednej strony, ale rosnące koszty i wysokie ceny wyjazdów z drugiej - to czynniki, które, zdaniem przedstawicieli niemieckiej branży turystycznej, będą wpływać w przyszłym roku na tamtejszy rynek.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas