Aktualizacja: 25.09.2019 14:27 Publikacja: 25.09.2019 14:14
Foto: Barbie
Na rynek zabawek pojawiają się właśnie lalki, które mogą narobić szumu. Koncern Mattel we współpracy z zespołem ekspertów oraz dziećmi i ich rodzicami, stworzył zupełnie nową lalkę. W przeciwieństwie do znanych Barbie i Kena nowe lalki nie mają narzuconych z góry ról płciowych. Dziecko bawiące się nową lalką samo wybierze czy jest ona dziewczynką czy chłopcem.
Seria nowych zabawek pojawi się pod marką „Creatable World". Nowe lalki będą sprzedawane w zestawach z różnymi akcesoriami (np. różnymi stylami fryzur), które umożliwią dzieciom swobodną decyzję dotyczącą płci i stylu ubioru lalki – w każdym pudełku będzie lalka, dwie różne fryzury (damska i męska) oraz odpowiednie ubrania dla lalek. Zestawy będą się między sobą różnić odcieniami skóry lalek, co będzie tak naprawdę jedyną predefiniowaną cechą zabawki.
W październiku ceny w sklepach wzrosły średnio o 5,4 proc. To kolejny od wiosny miesiąc, w którym tempo wzrostu cen rok do roku rośnie. Trend zdaniem ekspertów się utrzyma.
Dla Europy umowa z krajami Mercosuru to szansa na odebranie Chinom rynku zbytu. Negocjacje trwały 25 lat. Polacy boją się o swój eksport. „Ryzyko wyparcia z rynku polskich towarów jest ekstremalnie niskie” – mówią źródła w KE.
Amazon podjął zdecydowany krok w rywalizacji z chińskimi platformami sprzedażowymi, zalewającymi rynek tanimi produktami. Gigant z USA uruchamia nową platformę Haul, która ma stanowić konkurencję dla Temu, Aliexpress czy Shein.
Za kilka lat grupa CCC ma być prawie trzy razy większa. Dariusz Miłek, założyciel grupy, chce to osiągnąć mocno wchodząc na rynek odzieży. Pomóc mają licencje i nowa sieć sklepów z asortymentem sportowym i codziennym. Internetowe Modivo ma nowe zadania.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Na razie wszystko jest w fazie spekulacji i domysłów. Ale sama zapowiedź prezydenta elekta USA o wprowadzeniu 60, a nawet 100 proc. proc. ceł na cały import z Chin już wpłynęła na działalność amerykańskich korporacji.
Niemieckie firmy tną zamówienia od polskich poddostawców, bo same muszą ograniczać produkcję. Rośnie za to polski eksport do Ukrainy.
W październiku ceny w sklepach wzrosły średnio o 5,4 proc. To kolejny od wiosny miesiąc, w którym tempo wzrostu cen rok do roku rośnie. Trend zdaniem ekspertów się utrzyma.
Black Friday, to święto kupujących i handlowców. Nie zwalnia ono sprzedających ze stosowania prawa.
Zbliża się Black Friday, czyli święto wyprzedaży. Jak oznaczyć promocje, by nie naruszyć zasad wprowadzonych dyrektywą Omnibus i nie narazić się na wysokie kary?
Dla Europy umowa z krajami Mercosuru to szansa na odebranie Chinom rynku zbytu. Negocjacje trwały 25 lat. Polacy boją się o swój eksport. „Ryzyko wyparcia z rynku polskich towarów jest ekstremalnie niskie” – mówią źródła w KE.
Zawarcie traktatu o wolnym handlu UE-Mercosur stoi pod znakiem zapytania z powodu pakietu dotyczącego rolnictwa. Bruksela nie chce zmienić w projekcie umowy ustaleń dotyczących rolnictwa, przeciwko tym ustaleniom są Francja i europejscy rolnicy.
Po 20 latach negocjacji Bruksela jest u progu zawarcia porozumienia znoszącego bariery w handlu z połową Ameryki Łacińskiej. Tylko Francja jeszcze desperacko stawia opór.
Niemieckie firmy pracują na pół gwizdka i tną zamówienia dla poddostawców z Polski. Unijna wojna na cła z Chinami, a w perspektywie prawdopodobnie też z USA, najmocniej poobija polski przemysł motoryzacyjny.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas