Rosnąca popularność warzyw pochodzących z organicznych upraw sprawiała, że sieci handlowe, w tym Lidl, coraz częściej były poddawane krytyce za sposób pakowania warzyw. Owijane szczelnie w plastik ziemniaki, marchewki czy włoszczyzna oznaczane symbolem Bio bywały problematyczne dla świadomych klientów, którzy wybierali je z powodów etycznych równocześnie zgrzytając zębami na opakowania. Lidl Polska, tak jak Lidl ogólnie na świecie, zobowiązał się jednak do redukcji zużycia plastiku o 20 procent do 2025 roku. I właśnie zrobił duży krok na drodze do realizacji tego celu.
Czytaj także: Niemieckie sieci handlowe żegnają się z plastikiem
Już w drugiej połowie marca klienci sieci, w ramach Ryneczku Lidla znajdą na półkach ziemniaki i cebulę Bio Organic pakowaną w nowe, wyprodukowane w Polsce opakowanie zrobione z skrobi kukurydzianej i papieru. Opakowanie to ma bardzo poważną zaletę – jest w 100 procentach biodegradowalne. Jest ono w całości kompostowalne przemysłowo, ale kierowniczka działu opakowań Lidl Polska Kamila Łużny przyznała w czasie spotkania prasowego, że rozłoży się ono również w warunkach naturalnych, choć nie jest to zalecane. W najbliższych tygodniach ekologiczne opakowania zyskają także Bio marchew, buraki i włoszczyzna.
- Jako Lidl Polska czujemy się odpowiedzialni za otaczającą nas przestrzeń, w tym środowisko naturalne. Dlatego realizujemy cele ekologiczne nie tylko w zakresie naszych obiektów sklepowych, ale i asortymentu. Już niedługo w biodegradowalnych opakowaniach znajdą się nie tylko BIO ziemniaki i BIO cebula z Ryneczku Lidla, ale także BIO marchew czy BIO banany. Dzięki temu nasi klienci mogą mieć pewność nie tylko co do jakości naszych produktów, ale i tego, że są bezpieczne dla środowiska naturalnego – stwierdza Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska.
Opakowania marchewki, buraków i włoszczyzny będą składały się z tacki papierowej i foli wyprodukowanej z eukaliptusa. W ofercie Lidla pojawią się także banany Bio, które nie będą już pakowane w folię (tylko będą owinięte bardziej ekologiczną papierową banderolą), a do tego będą produktem z certyfikatem Fair Trade.