Reklama
Rozwiń

Różnorodność się opłaca

Firmy z istotną reprezentacją kobiet w zarządach i radach nadzorczych mają lepszą kulturę korporacyjną i lepiej sobie radzą pod względem ekonomicznym – zgodzili się uczestnicy debaty na Europejskim Forum Nowych Idei.

Publikacja: 30.09.2019 23:30

Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy, wskazywał na przykładzie kierowanego przez siebie banku, j

Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy, wskazywał na przykładzie kierowanego przez siebie banku, jakie mogą być powody, dla których brakuje kobiet na wyższych stanowiskach, a także jak dzięki konkretnym rozwiązaniom można to zmienić

Foto: materiały prasowe

Tematem dyskusji, przeprowadzonej podczas EFNI w Sopocie, była sytuacja kobiet w Polsce po światowych akcjach #MeToo oraz #PayMeToo. Przypomnijmy, że pod hashtagiem #MeToo kryje się protest przeciwko molestowaniu kobiet w miejscu pracy. Akcja #PayMeToo dotyczy zaś równości szans, jeżeli chodzi o karierę zawodową oraz wynagradzania. – Okazało się, że po akcji udział procentowy kobiet w największych instytucjach w radach nadzorczych i zarządach się zmniejszył – alarmowała Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan. – To pokazuje, że zdarzyło się coś, co jest wbrew logicznemu myśleniu. Akcja #PayMeToo ma dwa lata, to potrwa, zanim pojawią się pewne decyzje, ale jest czym się niepokoić.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku