Samo wyzwanie Healthy Cities to szersza inicjatywa naszej grupy, o międzynarodowym zasięgu. W Polsce zdecydowaliśmy się na sadzenie drzew. W tej chwili to nasza główna inicjatywa na rzecz środowiska, którą z pewnością będziemy powtarzać.
Oprócz tego prowadzimy wiele akcji prospołecznych, jak na przykład „Umiem pomóc", podczas której szkolimy uczniów w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Inicjatywa objęła już tysiące młodych ludzi, których nauczyliśmy, co robić w tych krytycznie trudnych sytuacjach.
Jesteśmy też partnerem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Paraolimpijskiego. Organizujemy również wiele webinarów edukacyjnych.
Wspólnie z SGH prowadzimy także projekt „Zdrowa perspektywa", w którym aż 50 ekspertów z różnych branż dzieli się najlepszymi praktykami wypracowanymi podczas pandemii. Chcemy razem z ekspertami określić perspektywy i rozwiązania, z których możemy korzystać w przyszłości.
Wracając do kwestii środowiskowych – w ramach Grupy LUX MED i Bupa, której jesteśmy częścią, na całym świecie chcemy jak najbardziej ograniczyć emisję CO2. Dążymy do tego, aby nasze centra medyczne były jak najbardziej ekologiczne – wykorzystujemy w nich energię pochodzącą w 100 proc. z odnawialnych źródeł. Przy tak dużej liczbie naszych placówek takie działanie nabiera już konkretnego znaczenia. Dbamy również o nawet pozornie drobne rzeczy – kiedyś w naszych centrach były plastikowe kubeczki, jakiś czas temu zastąpiliśmy je papierowymi.
Na ile te wszystkie poczynania są wynikiem autentycznych potrzeb? Czy może jako firma po prostu chcieliście wpisać się w ekologiczny trend? Co na przykład myśli o tym załoga?