Jej celem jest uświadamianie nam, jak ważna jest bioróżnorodność, także w kontekście bezpieczeństwa ludzi. Hasło tegorocznej kampanii to „Ratujmy Naturę. Ratujmy siebie.”.
Organizatorem globalnych wydarzeń z okazji Światowego Dnia Środowiska jest Program ONZ ds. Środowiska (UNEP), a w Polsce – Centrum UNEP/GRID-Warszawa. Patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”.
3, 4 i 5 czerwca w gazecie publikowaliśmy teksty specjalistów z Centrum UNEP/GRID-Warszawa akcentujące wagę bioróżnorodności. A 5 czerwca zapraszamy także do lektury debaty ekspertów poświęconej tej tematyce. Zebraliśmy także głosy biznesu – firm działających razem z Centrum UNEP/GRID-Warszawa na rzecz powstrzymania negatywnego wpływu cywilizacji na środowisko.
Czytaj też: W (bio)różnorodności siła
Uschnięta (sztuczna) palma
W zeszłym roku zrobione z tworzywa sztucznego liście słynnej palmy rondzie DeGaulle’a w Warszawie nagle… uschły! W rzeczywistości zostały czasowo zastąpione suszonymi liśćmi prawdziwego drzewa palmowego.
Nastąpiło to w przededniu Światowego Dnia Środowiska i nawiązywało do ubiegłorocznego globalnego hasła kampanii Zielona Wstążka #DlaPlanety – „Beat Air Pollution” (Pokonajmy zanieczyszczenie powietrza).
Ratujmy Naturę. Ratujmy Siebie
Zielona Wstążka #DlaPlanety to kampania społeczna, której celem jest zwiększenie świadomości w zakresie największych (lokalnych i globalnych) wyzwań stojących przed ludzkością. Kampania jest organizowana przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizujące w Polsce misję Programu ONZ ds. Środowiska (UNEP) i jest powiązana z globalnymi obchodami Światowego Dnia Środowiska (5 czerwca). Jej trzecia edycja mówi o ochronie różnorodności biologicznej i jej powiązaniach z innymi tematami, jak zdrowie publiczne czy zmiany klimatu. Hasłem przewodnim na rok 2020 jest wezwanie: Ratujmy naturę. Ratujmy siebie. Na stronie: www.DlaPlanety.pl/publikacje można się zapoznać z materiałami poszerzającymi wiedzę z zakresu różnorodności biologicznej i jej wpływu na stan środowiska, a także na jakość życia i gospodarkę.