To bardzo ważny etap projektu, dlatego chcieliśmy podzielić się efektami prac z szerokim gronem odbiorców – mówi Piotr Zaremba, prezes spółki ElectroMobility Poland. – Nieocenioną wartością jest to, że w nasze przedsięwzięcie udało się zaangażować zespół znakomitych specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Dzięki czemu prototypy wyróżniają się ciekawym, nowoczesnym designem oraz technologicznymi rozwiązaniami na światowym poziomie.
Kancelaria Baker McKenzie doradzała ElectroMobility Poland SA przy umowach z kluczowymi partnerami zagranicznymi. Zespołem prawników Baker McKenzie kieruje adwokat Jakub Falkowski przy wsparciu mec. Moniki Gebel z praktyki prawa nowych technologii.
"Większość analityków wskazuje, że przyszłość europejskiej motoryzacji będzie bez wątpienia należała do pojazdów elektrycznych. Szybki rozwój elektromobilności zmieni nie tylko sposób, w jaki będziemy korzystać ze środków transportu, ale także przyczyni się do ochrony klimatu i środowiska, choćby poprzez poprawę jakości powietrza w centrach miast. Cieszę się, że Polska dołącza do tej rewolucji, a Baker McKenzie dokłada do tego swoją cegiełkę" - mówi Jakub Falkowski.
Spółka ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 roku jako inicjatywa czterech polskich koncernów energetycznych: PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Energa SA, Enea SA oraz Tauron Polska Energia SA. Każdy z podmiotów objął po 25% udziałów w spółce. Według planów spółki, produkcja polskiego samochodu elektrycznego ma się rozpocząć w 2023 roku.