Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty

Ponad 10,7 mld zł przyniosła Warcie w 2023 r. sprzedaż polis majątkowych i życiowych. To wynik o 16,7 proc. wyższy niż w 2022 i najwyższy w jej historii.

Publikacja: 28.03.2024 04:30

Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty

Foto: materiały prasowe

Warta pochwaliła się w środę wynikami za 2023 r. – To był kolejny trudny rok dla rynku ubezpieczeń. Silna presja konkurencyjna, wysokie stopy procentowe i inflacja, a także wojna na terytorium naszego wschodniego sąsiada budują wysoką niepewność co do tempa rozwoju gospodarczego i nastrojów konsumenckich. Pomimo to w 2023 r. osiągnęliśmy rekordowy wynik sprzedaży – skomentował Jarosław Parkot, prezes Warty. – Jest to efekt praktycznych inwestycji i pracy całego zespołu, którą wykonywaliśmy przez ostatnie lata. Obserwujemy korzyści płynące z wdrożonych innowacji w zakresie nowych technologii, produktów czy procesów. Warta jest zdrową, elastyczną i skuteczną firmą, która osiągnęła w 2023 r. rekordową sprzedaż, utrzymując przy tym wyjątkową na tle rynku rentowność. Przykładem tego jest wskaźnik ROE na poziomie 22,9 proc. dla spółki majątkowej oraz 25,4 proc. dla spółki życiowej – mówi prezes.

Inwestycje w nowe technologie

Prezes wskazał, że w ostatnich latach Warta przeznaczyła na inwestycje w rozwój niemal pół miliarda złotych. W tym roku nadal będzie inwestowała w nowe technologie i rozwój procesów. – Tegoroczny budżet kolejny rok z rzędu wyniesie ok. 100 mln zł. Środki te pozwolą nam zrealizować kilkadziesiąt projektów, dzięki którym w innowacyjny sposób usprawnimy procesy sprzedaży i obsługi klientów oraz wdrożymy kolejne, nowoczesne narzędzia do wyceny składki. Chcemy także wzmacniać nasze relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami, zapewniając im przyjazne i innowacyjne kanały komunikacji w trakcie zakupu polisy czy podczas obsługi posprzedażowej – zapowiedział prezes Parkot.

Czytaj więcej

OC pomalutku, a AC ostro w górę

Przypis składki brutto spółki majątkowej wyniósł w 2023 r. 9,4 mld zł i był wyższy o 16,7 proc. względem 2022 r. Ubezpieczenia dla klientów indywidualnych przyniosły składkę o 17,8 proc. wyższą w porównaniu z 2022 r., osiągając poziom 6,4 mld zł. Składka z ubezpieczeń korporacyjnych wzrosła o 14,4 proc., osiągając poziom 2,9 mld zł.

Spółka życiowa Warty zakończyła 2023 r. wzrostem sprzedaży ubezpieczeń na życie o 16,6 proc., co przełożyło się na 1,4 mld zł przypisu składki brutto i wzrost liczby klientów z takimi polisami o 10 proc. rok do roku. – Kolejny rok z rzędu byliśmy liderem pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży. Już 1,6 mln osób posiada nasze ubezpieczenie na życie. To dane, które potwierdzają słuszność obranego, strategicznego kierunku w zakresie rozwoju Warty w tym segmencie. Skupiamy się na ubezpieczeniach ochronnych ze składką regularną, wchodząc w kolejne obszary tego rynku. Przykładem jest rozpoczęcie sprzedaży grupowych ubezpieczeń zdrowotnych dla klientów z sektora MŚP, których sprzedaż dwukrotnie przekroczyła nasze plany. W 2024 r. planujemy wzmocnić działania w zakresie dotarcia do młodszego klienta, dalszy rozwój oferty produktowej, szczególnie w zakresie ubezpieczeń grupowych, oraz automatyzację procesów przyśpieszających obsługę klienta i wypłatę świadczeń – zapowiedział Jarosław Parkot.

Czytaj więcej

Przestępczość ubezpieczeniowa kwitnie w gorszych czasach

W 2023 r. obie spółki Warty wypłaciły klientom łącznie ponad 5,4 mld zł w związku z ponad 620 tys. zgłoszonych szkód majątkowych i niemal 550 tys. wniosków o wypłatę świadczeń z ubezpieczeń na życie. Wartość w pełni automatycznie (bez udziału człowieka) obsłużonych szkód i świadczeń przekroczyła 150 mln w ubezpieczeniach majątkowych i 50 mln w ubezpieczeniach życiowych.

Wynik finansowy

Wynik finansowy netto spółki majątkowej Warty wyniósł w 2023 r. 792,9 mln zł, co było m.in. efektem działalności inwestycyjnej w okresie wysokich stóp procentowych. Wynik finansowy netto jej spółki życiowej to 113 mln zł. Obie spółki Warty zanotowały łącznie 906 mln zł zysku netto.

Warta pochwaliła się w środę wynikami za 2023 r. – To był kolejny trudny rok dla rynku ubezpieczeń. Silna presja konkurencyjna, wysokie stopy procentowe i inflacja, a także wojna na terytorium naszego wschodniego sąsiada budują wysoką niepewność co do tempa rozwoju gospodarczego i nastrojów konsumenckich. Pomimo to w 2023 r. osiągnęliśmy rekordowy wynik sprzedaży – skomentował Jarosław Parkot, prezes Warty. – Jest to efekt praktycznych inwestycji i pracy całego zespołu, którą wykonywaliśmy przez ostatnie lata. Obserwujemy korzyści płynące z wdrożonych innowacji w zakresie nowych technologii, produktów czy procesów. Warta jest zdrową, elastyczną i skuteczną firmą, która osiągnęła w 2023 r. rekordową sprzedaż, utrzymując przy tym wyjątkową na tle rynku rentowność. Przykładem tego jest wskaźnik ROE na poziomie 22,9 proc. dla spółki majątkowej oraz 25,4 proc. dla spółki życiowej – mówi prezes.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ubezpieczenia
Drożeją polisy na zdrowie i abonamenty medyczne
Ubezpieczenia
Roszady w największym polskim ubezpieczycielu. Były szef mBanku na czele PZU Życie
Ubezpieczenia
OFE dały zarobić lepiej niż lokaty bankowe i subkonta ZUS
Ubezpieczenia
Po wyborze nowego zarządu kapitalizacja PZU w górę o blisko miliard złotych
Ubezpieczenia
Artur Olech prezesem PZU. Potrzebna jest zgoda KNF