Obniżone zarobki w LOT wprowadzone ze względu na załamanie rynku lotniczego spowodowane pandemią Covid-19. Mają one wzrosnąć wraz ze stopniową odbudową siatki połączeń oraz większą liczbą wykonywanych lotów.
Polski przewoźnik, który jak inne linie europejskie będzie musiał skorzystać z pomocy publicznej (mówił o tym kilkakrotnie minister aktywów państwowych, Jacek Sasin, któremu spółka podlega) zamierza odbudowywać siatkę krajową od 1 czerwca, a międzynarodową w późniejszym terminie, porozumiał się z personelem latającym na umowach cywilno-prawnych (B2B). Takie umowy ma w LOT 1,2 tys. z 1,7 tys. stewardes i 600 z 900 pilotów. Pozostali mają umowy o pracę. Zgoda większości pracowników na niższe zarobki jest niesłychanie ważna w sytuacji, kiedy koszty stałe LOT (wynagrodzenia i raty leasingowe za samoloty) wynoszą ok 200 mln złotych miesięcznie, a przychody są znikome.