Aktualizacja: 13.10.2020 06:21 Publikacja: 12.10.2020 21:00
Budowa portu trwała 14 lat, o dziewięć lat dłużej, niż planowano. Koszt został „przestrzelony” o ok. 2 mld euro i wyniósł 7,3 mld euro.
Foto: AFP, Tobias Schwarz
Za nieco ponad dwa tygodnie pierwsze samoloty wylądują na berlińskim lotnisku Berlin Brandenburg. – Wszystko jest już gotowe i sprawdzone – zapewnia Luetke Daldrup, prezes Flughafen Berlin Brandenburg (FBB).
Lotnisko było budowane jako port przesiadkowy dla linii Air Berlin, która zbankrutowała 27 października 2017 roku, bo... nie było chętnych do przesiadek w Berlinie. Nowy port lotniczy zastąpi dwa lotniska obsługujące stolicę Niemiec – Tegel i Schoenefeld, które w 2019 r. łącznie zarejestrowały 35 mln pasażerów. Przepustowość FBB to 40 mln pasażerów. Przed pandemią sądzono, że możliwości rozwoju są zbyt małe i że od początku FBB został źle zaplanowany. W tej chwili o ciasnocie na lotniskach nikt już nie mówi. Zresztą i prezes Luetke Daldrup sam nie ukrywa, że pandemia Covid-19 skłoniła zarząd portu do wyłączenia przez przynajmniej pół roku jednego z trzech terminali, co pozwoli zaoszczędzić pół miliona euro. Terminal 2 ma być udostępniony dopiero w sezonie wiosenno-letnim 2021.
Armatorzy z 21 krajów, spośród 35, które nałożyły sankcje na Rosję, sprzedali Putinowi stare tankowce za ponad 6 mld dolarów. To one transportują rosyjską ropę z ominięciem sankcji, czym wspomagają wojenną kasę Kremla. Najwięcej pieniędzy zarobili na rosyjskiej flocie cieni Grecy.
Dlatego nie warto liczyć na to, że „na pewno nic się nie stanie” albo „jakoś tam będzie”
Zazwyczaj na lotniskach, podczas kontroli bezpieczeństwa konfiskowane są butelki wody, tubki żelu pod prysznic i słoiczki kremów do twarzy. Ale funkcjonariusze ochrony na lotnisku Incheon w Korei Południowej są zajęci konfiskatą innego zakazanego produktu: kimchi, mikstury z solonych i fermentowanych warzyw, która jest podstawą prawdziwego koreańskiego posiłku.
W nowej edycji programu dopłat do samochodów elektrycznych maksymalna wysokość wsparcia wynosi 40 tys. zł., cena auta nie może przekroczyć 225 tys. zł netto. Krąg beneficjentów ograniczono do osób fizycznych.
Policyjne kontrole na polsko-niemieckiej granicy, mające wyłapywać nielegalnych migrantów, uderzają w firmy transportowe, którym rosną koszty przez tkwiące w korkach ciężarówki.
Wypróbowaną metodą, czyli rękami spolegliwego sądu, rosyjski reżim przejmuje kolejną wielką prywatną firmę. Tym razem jest to Domodiedowo – największe prywatne lotnisko Rosji i do niedawna największe i najnowocześniejsze w Moskwie. Prokuratura twierdziła, że lotnisko znajduje się pod „zagranicznym, wrogim wpływem”. Żadne szczegóły tego wpływu ani dowody nie zostały upublicznione.
Deweloper uzyskał 9,1 mln euro finansowania na budowę parku logistycznego w Głuchowie pod Poznaniem.
Wadliwe naliczanie opłat drogowych eToll zmusiło KAS do wprowadzanie korekt opłat uiszczonych przez firmy od początku działania systemu.
Pracodawcy mogą od 4 lutego kontrolować automatycznie ważność praw jazdy swoich kierowców. Rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo na drogach.
Po emisji pierwszej transzy zielonych obligacji deweloper magazynowy zadebiutuje na Catalyst.
Policyjne kontrole na polsko-niemieckiej granicy, mające wyłapywać nielegalnych migrantów, uderzają w firmy transportowe, którym rosną koszty przez tkwiące w korkach ciężarówki.
Projekt ma ostateczną decyzję środowiskową, trwają przygotowania do budowy falochronu wybrany jest także inwestor terminala.
W ubiegłym roku wypełnienie samolotów LOT ładunkami było rekordowe. Aby móc utrzymać tendencję wzrostową, przewoźnik będzie potrzebował kolejnych samolotów, które sukcesywnie będą dołączać do jego floty.
Chińscy producenci aut zmienią nie tylko rynek samochodowy, ale i logistyczny. Wzrośnie rola armatorów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas