Dlatego grupa prywatnych przedsiębiorców postanowiła założyć nową linię obsługującą trasę Tel Awiw-Nowy Jork. Będzie ona konkurentem dla narodowego przewoźnika El Al, który wywindował ceny.
Czytaj więcej
Izraelski gabinet bezpieczeństwa spotka się w piątek, by zatwierdzić porozumienie o zawieszeniu broni z Hamasem, które zakończy trwającą od ataku Hamasu na Izrael z 7 października 2023 roku operację odwetową w Strefie Gazy.
Przed wydarzeniami z października 2023 roku do Izraela latało 80 przewoźników. Do dzisiaj wróciła tylko jedna trzecia z nich. Wcześniej przewoźnicy, ze względu na bezpieczeństwo operacji, zawieszali i przywracali połączenia z Izraelem nawet po kilka razy w miesiącu, co było niezwykle kosztowne. Impulsem do powrotu było ogłoszenie zawieszenia broni oraz decyzja Knesetu z początku grudnia 2024 r. (izraelski parlament wprowadził wówczas poprawkę do zasad ochrony pasażerów w przypadku odwołanych lotów). Teraz nakaz wypłaty odszkodowań pasażerom w przypadku odwołanych lotów nie jest już tak rygorystyczny.
Latanie do Izraela zrobiło się niepewne i drogie
Ale British Airways i Ryanair, mimo wszystko, odłożyły powrót na lotnisko Ben Guriona. Irlandczycy właśnie zapowiedzieli, że wrócą tam dopiero w sezonie letnim (czyli od początku kwietnia).
Czytaj więcej
Właśnie mija rok od ataku Hamasu na Izrael. A na Bliskim Wschodzie sytuacja wciąż się zaognia. To nie znaczy jednak, że nie ma chętnych do latania w ten region.