W skład PGL wchodzą Polskie Linie Lotnicze LOT SA, spółki LOT Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o., LS Airport Services SA, LS Technics Sp. z o.o., PGL Leasing i Polska Akademia Lotnicza.
Michał Fijoł z LOT-em związany jest od 2016 r., wcześniej pracował dla zachodnich korporacji, przede wszystkim niemieckich, szwajcarskich i francuskich grup wydawniczych. Na rynku znany jest z tego, że niesłychanie oszczędnie wypowiada się na temat planów przewoźnika, na przykład o pomyśle stworzenia joint-venture z czeską linią czarterową Smartwings. Wiadomo jedynie, że negocjacje w tej sprawie nadal trwają. Posiedzenie rady nadzorczej w LOT planowane jest na czerwiec. A w połowie tego samego miesiąca planowane jest składanie ofert na samoloty średniego zasięgu — wiadomo, że o kontrakty na dostawy zabiegają Airbus i Embraer.
Czytaj więcej
W nowym wystąpieniu o filarach rozwoju Polski marszałek Sejmu i lider Polski 2050 Szymon Hołownia poparł projekt budowy lotniska CPK "do końca tej dekady". Ogłosił też, że Polska 2050 nie poprze projektu Kredytu "Na Start", czyli wysokich dopłat dla kupujących pierwsze mieszkanie.
Profesjonaliści w radzie nadzorczej Polskiej Grupy Lotniczej
Rada nadzorcza PGL została zmieniona podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia 24 kwietnia 2024. Odwołani zostali wówczas Elżbieta Bugaj, Halina Ołdakowska, Jarosław Jaźwiński, Piotr Pełka, Tomasza Fill i Artur Ciszkowski. Na ich miejsce powołano Michała Paziewskiego, który został jej przewodniczącym, oraz Łukasza Chaberskiego, Barbarę Dąbrowską, Aldonę Kieler-Kowalską, Małgorzata Starczewską-Krzysztoszek, Artura Tomasika i Sebastiana Mikosza. W radzie pozostała tylko Anna Miazek. PGL jest spółką zrzeszającą polskie firmy z branży lotniczej, jest m.in. właścicielem 30,7 procent udziałów w LOT. Pozostałe 69,3 proc. należą do Skarbu Państwa.
Czytaj więcej
To ma być lotnisko dla linii niskokosztowych i czarterowych. Port będzie skromny, ale solidny. Normalny biznes z szacunkiem dla pieniędzy – mówi Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin.