Airbus i Boeing nie boją się chińskiej konkurencji

Chiński Comac i jego C919 były sensacją salonu lotniczego w Singapurze. Czy w takim razie Chińczycy będą w stanie zagrozić Boeingowi i Airbusowi? Wątpliwe.

Publikacja: 28.02.2024 03:00

Na razie C919 jest certyfikowany wyłącznie na rynku chińskim.

Na razie C919 jest certyfikowany wyłącznie na rynku chińskim.

Foto: afp

Na razie ciekawość zwiedzających nie idzie w parze z zamówieniami. Mimo że C919 to samolot, który miałby kiedyś rywalizować z MAX-ami Boeinga czy rodziną airbusów A320.

Maszynę C919 wykorzystuje obecnie tylko jedna linia – China Eastern Airlines Corp. I deklaruje gotowość kupienia 100 takich maszyn. Po salonie w Singapurze wszystko wskazuje na to, że poleci nimi także inny chiński przewoźnik, Tibet Airlines, który zamówił 40 takich maszyn. Mimo tych skromnych zamówień doskonale znany w branży Peter Bellew, prezes saudyjskiego przewoźnika Riyadh Air, a wcześniej Malaysia Airlines, jest zdania, że za jakieś dziesięć lat Comac stanie się ważnym rywalem Airbusa i Boeinga. – Nawet przez minutę nie przyszłoby mi do głowy, aby nie docenić Comaca – mówi.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei
Transport
Chińczycy nie chcą Boeingów? Już są na nie inni chętni
Transport
Rosjanie bardzo chcą wrócić do lotów do USA, ale Bruksela nie widzi na to szans
Transport
Cło na stal i aluminium to droższe bilety lotnicze
Transport
USA znów uderzają w Chiny. Biały Dom nakłada opłaty na chińskie statki