Trans Europe Express 2.0. Nocne ekspresy będą konkurencją dla samolotów

Nowe rodzaje połączeń mają pomóc kolei w zdobyciu pasażerów, których liczba stopniała przez pandemię, a także wpisywać się w unijne cele redukowania emisji z transportu.

Aktualizacja: 13.12.2020 21:15 Publikacja: 13.12.2020 21:00

W należących do austriackich kolei ÖBB nocnych pociągach Nightjet w 2022 roku pojawią się nowe wagon

W należących do austriackich kolei ÖBB nocnych pociągach Nightjet w 2022 roku pojawią się nowe wagony sypialne i kuszetki zbudowane przez Siemensa.

Foto: Siemens

Polska kolej chce włączyć się do siatki transeuropejskich połączeń kolejowych. PKP Intercity przymierza się do uruchomienia połączeń na trasie Warszawa–Berlin–Bruksela. Mają być one jednym z elementów koncepcji Trans Europe Express 2.0, zapowiedzianej we wrześniu przez niemieckie ministerstwo transportu (właścicielem marki TEE jest Deutsche Bahn).

Dla polskiego przewoźnika byłaby to szansa na pozyskanie nowych pasażerów. Zwłaszcza tych, którzy często podróżują do unijnych instytucji, lub przedsiębiorców kontaktujących się z zagranicznymi partnerami. Przejazd ekspresem wyjeżdżającym z Polski wieczorem lub w nocy, przyjeżdżającym do docelowego miasta w Zachodniej Europie rano, okazałby się bardziej komfortowy w porównaniu z podróżą samolotem, choć zabierałby więcej czasu. Za to byłby tańszy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Polska Grupa Lotnicza ma nowego prezesa. Jest spoza branży
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Transport
LOT ogłosił nowe połączenie. Od jesieni poleci do Marrakeszu
Transport
W PKP Cargo odstąpiono od „porozumienia walentynkowego”
Transport
Boeing gorączkowo szuka gotówki. Znów się wyprzedaje
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei