China Eastern (CEA) ma w swojej flocie ponad 100 takich maszyn. Są one stosunkowo nowe. Ich wiek waha się od 3 lat i 3 miesiące do 13 lat i 8 miesięcy.
Informację podał kanał telewizyjny CCTV podkreślając, że uziemienie dotyczy jedynie maszyn znajdujących się we flocie CEA, a nie innych przewoźników. Nie wiadomo na razie, jak długo potrwa to uziemienie, które poważnie zakłóci siatkę CEA. Wszystkie rejsy, które miały być wykonywane tymi maszynami zostały odwołane.
Na pokładzie B737-800, który uległ katastrofie w poniedziałek, 21 marca było 123 pasażerów i 9 członków załogi. Według wstępnych informacji nikt nie przeżył. I jest to jeden z najtragiczniejszych wypadków w chińskim lotnictwie od wielu lat. Maszyna pokonała już 2/3 wyznaczonej trasy i nagle zaczęła spadać — wynika z informacji FlightRadar24.
W dochodzeniu, które ma wyjaśnić, co było przyczyną katastrofy, biorą udział Amerykanie z US National Transportation Safety Board (NTSA) oraz regulator ruchu lotniczego Federal Aviation Administration, a także Boeing. Amerykanie podeszli do tej sytuacji wyjątkowo poważnie, ponieważ w Chinach lata w tej chwili 1100 Boeingów B737-800.
Czytaj więcej
Samolot pasażerski China Eastern Airlines uległ katastrofie w Kuangsi - podają chińskie media państwowe.