Aktualizacja: 19.11.2024 01:25 Publikacja: 28.10.2021 17:19
Foto: Bloomberg
Airbus zmniejszył w III kwartale zysk operacyjny o 19 proc. do 666 mln euro i obroty o 6 proc. do 10,518 mld (analitycy spodziewali się odpowiednio 623 mln i 10,651 mld), ale po trzech kwartałach zysk EBIT wyniósł 3,369 mld euro (po stracie 125 mln rok temu), a obroty wzrosły o 17 proc. do 35,2 mld z 30,2 mld przed rokiem. Klienci odebrali 424 samoloty (341 w 2020 r.): 34 A220, 341 z rodziny A320, 11 A330, 36 A350 i dwa A380. Przychody działu samolotów cywilnych zwiększyły się nawet o 21 proc., bo znacznie wzrosła liczba wydawanych maszyn, a wtedy klienci płacą główną część ich ceny.
W grudniu 2024 r. zostaną przedstawione szczegóły rozbudowy lotniska Chopina. - Wtedy poinformujemy o przyjętej koncepcji, harmonogramie i kosztach - powiedział PAP Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Uruchomiono gigantyczny port w Chancay w Peru, największy w Ameryce Płd., zbudowany przez Chiny, które masowo inwestują w Ameryce Łacińskiej. Prezydent Xi Jinping i prezydent Peru, Dina Beluarte uczestniczyli w uroczystej inauguracji olbrzymiego portu (nadal w budowie) przez chińskie firmy w Chancay w prowincji Huaral, 80 km na północ od stolicy kraju, Limy. Jest połączony tunelem z autostradą panamerykańską i ze stolicą kraju..
Lufthansa uzyskała w końcu dostęp do następcy Alitalii, ITA Airways. Włoski resort gospodarki podał, że po trudnych negocjacjach i różnicy zdań co do ostatecznej ceny stronom udało się zawrzeć umowę o kupieniu przez grupę Lufthansy za 325 mln euro 41 proc. udziałów w ITA Airways.
W czym tkwi zagadka, że na lotnisku Ben Guriona w Tel Awiwie nie ma praktycznie zachodnich przewoźników, a w portach przesiadkowych w Europie nie brakuje izraelskich pasażerów? Przecież do większości z nich izraelskie linie nie latają.
Mieszkańcy Europy z jednej strony nadal wierzą, że transformacja energetyczna zabezpieczy dobrobyt następnych pokoleń. Z drugiej jednak strony obawiają się, że koszty ochrony klimatu dotkną ich finansowo. Z badania klimatycznego zleconego przez Fundację E.ON wynika, że Europejczycy popierają transformację, ale oczekują od rządów swoich państw konkretnego planu i większego zdecydowania w działaniu.
Bankowiec Piotr Karnkowski i znany w branży energetycznej prawnik Jerzy Kurella wygrali w konkursach na nowych członków zarządu LOTu. Obaj będą wiceprezesami polskiego przewoźnika.
W grudniu 2024 r. zostaną przedstawione szczegóły rozbudowy lotniska Chopina. - Wtedy poinformujemy o przyjętej koncepcji, harmonogramie i kosztach - powiedział PAP Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Port Północny, najważniejsza i największa część Portu Gdańsk, usytuowana nad Zatoką Gdańską ma 50 lat.
Uruchomiono gigantyczny port w Chancay w Peru, największy w Ameryce Płd., zbudowany przez Chiny, które masowo inwestują w Ameryce Łacińskiej. Prezydent Xi Jinping i prezydent Peru, Dina Beluarte uczestniczyli w uroczystej inauguracji olbrzymiego portu (nadal w budowie) przez chińskie firmy w Chancay w prowincji Huaral, 80 km na północ od stolicy kraju, Limy. Jest połączony tunelem z autostradą panamerykańską i ze stolicą kraju..
Lufthansa uzyskała w końcu dostęp do następcy Alitalii, ITA Airways. Włoski resort gospodarki podał, że po trudnych negocjacjach i różnicy zdań co do ostatecznej ceny stronom udało się zawrzeć umowę o kupieniu przez grupę Lufthansy za 325 mln euro 41 proc. udziałów w ITA Airways.
W czym tkwi zagadka, że na lotnisku Ben Guriona w Tel Awiwie nie ma praktycznie zachodnich przewoźników, a w portach przesiadkowych w Europie nie brakuje izraelskich pasażerów? Przecież do większości z nich izraelskie linie nie latają.
Rośnie kolejny duński gigant logistyczny, oferujący żeglugę promową i logistykę kontraktową dla tureckiego przemysłu.
Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Communications Earth & Environment” dowodzi, że choć podróże prywatnymi odrzutowcami w znacznym stopniu obciążają środowisko, najbogatsi korzystają z nich niezwykle często. Zdaniem ekspertów, wiele z tych lotów odbywa się dystansach, które można by pokonać pociągiem czy samochodem.
Pojawiły się pomysły regulacji zasad instalowania w miastach automatów paczkowych. Rozwiązaniem mogą być otwarte sieci urządzeń, jednak biznes nie jest do nich przekonany.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas