Po zebraniu wyników okazało się, że 50,5 proc. ankietowanych pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych, przy czym 15,1 proc. wybrało odpowiedź „zdecydowanie pozytywnie”, a 35,4 proc. „raczej pozytywnie”.
Negatywną ocenę rządowym mediom wystawiło 29,7 proc. ankietowanych. 16,2 proc. wybrało odpowiedź „raczej negatywne”, a 13,5 proc. „zdecydowanie negatywnie”. 19,8 proc. badanych nie potrafiło ocenić zmian.
Wyborcy koalicji rządowej pozytywnie o zmianach w mediach publicznych
Pozytywne opinie przeważają wśród osób popierających koalicję rządzącą (KO, Trzecia Droga, Lewica). Dobrze o zmianach w mediach wypowiedziało się tu 76 proc. ankietowanych – z czego 30 proc. wskazało odpowiedź „zdecydowanie pozytywnie”, a 46 proc. „raczej pozytywnie”. Negatywne opinie w tej grupie stanowią tylko 5 proc. („raczej negatywnie”), a 19 proc. nie ma zdania.
Czytaj więcej
Topnieje pozytywne nastawienie Polaków do Ukrainców przebywających w Polsce. Jak wskazuje sondaż United Surveys przeprowadzony dla Wirtualnej Polski, w porównaniu z 2023 rokiem spadło ono o 9,1 punktu procentowego.
Wyborcy opozycji (PiS i Konfederacja) w 60 proc. ocenili zmiany w mediach negatywnie - w tym 38 proc. „zdecydowanie negatywnie”, a 22 proc. „raczej negatywnie”. Pozytywną opinię wyraziło 18 proc. („raczej pozytywnie”), natomiast 22 proc. nie miało na ten temat zdania.