Od wielu lat w Japonii trwa spadek spożycia alkoholu. Młode pokolenia Japończyków piją go zdecydowanie mniej niż ich rodzice, a jednocześnie postępuje starzenie się społeczeństwa – z danych wynika, że prawie 1/3 Japończyków ma 65 lat i więcej. Tendencja ta wpływa m.in. negatywnie na dochody związane akcyzą i sprzedażą trunków alkoholowych.
Jak informuje BBC, chcąc odwrócić ten trend, główny urząd podatkowy w Japonii zorganizował konkurs, który ma zachęcić młodych do konsumpcji alkoholu. W ramach "Sake Viva!" osoby w wieku od 20 do 39 lat mają podzielić się pomysłami biznesowymi na pobudzenie zainteresowania alkoholem wśród młodego pokolenia. Uczestnicy konkursu mogą tworzyć klasyczne kampanie reklamowe, ale zachęcono ich także, by korzystali z nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Pomysły zgłaszać można do końca września, a najlepsze z nich zostaną opracowane z pomocą ekspertów.