Specjalne etykiety zniechęcą do kupowania mięsa

Informacje o wpływie procesu produkcyjnego na klimat oraz kosztach środowiskowych skutecznie zachęcają konsumentów do zmian na listach zakupowych

Publikacja: 28.12.2022 18:38

Specjalne etykiety zniechęcą do kupowania mięsa

Foto: Adobe Stock

Badanie kliniczne opublikowane w czasopiśmie Jama Network Open wykazało, że konsumenci dobrze reagują na oznaczenia klimatyczne na produktach spożywczych. Uczestnikom pokazano menu typu fast food i poproszono o wybranie jednego elementu, który chcieliby zamówić na obiad. Uczestnicy dostali losowo menu z jedną z trzech etykiet: neutralnej w grupie kontrolnej, zielonej informującej o wpływie na klimat hodowli drobiu, ryb lub produktów wegetariańskich oraz wersja czerwona wskazująca na duży i negatywny wpływ na klimat produktów z czerwonego mięsa. Dodatkowo znalazła się na niej informacja iż ta wersja nie jest zrównoważona środowiskowo i charakteryzuje się wysoką emisją gazów cieplarnianych. Choć hodowla drobiu czy ryb (także ich masowe połowy) również ma także negatywny wpływ na klimat, to nie wskazano tego w znaczeniu, na co zwracają uwadze krytycy wyników.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego