Aktualizacja: 19.02.2025 21:17 Publikacja: 05.12.2022 16:10
Foto: Adobe Stock
Rynek szybkiego jedzenia w Polsce ma szansę znacząco się zmienić w 2023 roku z powodu pojawienia się nowego gracza. Tym nowym graczem zamierza być sieć Popeyes Louisiana Kitchen, która poprzez spółkę zależną Restaurant Brands działa w 30 krajach świata i ma 3800 lokali. Polską siedzibę firma umieściła we Wrocławiu i stamtąd zamierza kontrolować ekspansję na rynkach Polski i Czech. Szefem marketingu został, jak informuje Portal Spożywczy, Jakub Aleksandrowicz, który zarządzał przez ostatnie 6 lat marketingiem mało znanej sieci Pasibus.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Tylko 4 proc. Polaków zupełnie nie kupuje produktów mięsnych, choć jednocześnie już 39 proc. ogranicza takie zakupy - wynika z badania zleconego przez branżę mięsną.
Rosyjski Związek Producentów Mleka alarmuje, że na rynku gwałtownie rośnie ilość podrabianego nabiału, głównie mleka i serów. Zamiast z samego mleka są one robione z dodatkiem tłuszczów roślinnych, a nawet wieprzowych i wołowych.
Początek roku to zazwyczaj przykry okres dla piwoszy, miłośników mocniejszych trunków i palaczy. Powodem jest wzrost cen związany z podnoszeniem podatku akcyzowego. W tym roku, obok zwykłej podwyżki, pojawiły się spekulacje o możliwych dalej idących zmianach dotyczących piwa.
Ben & Jerry's oskarżył swoją spółkę macierzystą, Unilever, o próbę cenzurowania treści dotyczących Donalda Trumpa. Koncern szykuje się do wydzielenia specjalnej firmy, która będzie zarządzać wszystkimi markami lodów należącymi do Unilevera.
Fundamenty rzetelnego raportowania zagadnień ESG zgodnie z ESRS oraz wskazanie na istotne zagadnienia praktyczne, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie procesu identyfikacji koniecznych ujawnień, zbierania danych i raportowania w firmie.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Nad Polskę nadciągnęły siarczyste mrozy. Niskie temperatury cieszą producentów win lodowych, którzy właśnie rozpoczęli zbiory.
Początek roku to zazwyczaj przykry okres dla piwoszy, miłośników mocniejszych trunków i palaczy. Powodem jest wzrost cen związany z podnoszeniem podatku akcyzowego. W tym roku, obok zwykłej podwyżki, pojawiły się spekulacje o możliwych dalej idących zmianach dotyczących piwa.
Alkohole z Polski podbijają rynki zagraniczne, a najlepiej radzą sobie trunki mocne, z wódką na czele. Spada natomiast eksport piwa, a nowym hitem sprzedażowym stają się wina z Polski.
Nową butelkę brytyjskiej firmy Frugalpac pokazały w praktyce trzy firmy winiarskie na salonie Wine Paris (10-12 lutego). Jest atrakcyjna pod wieloma względami, zwłaszcza może zwiększyć eksport wina z Francji – sugeruje federacja eksporterów FEVS.
Ceny w styczniu wzrosły średnio o 5,9 proc. i już tylko jedna kategoria produktów jest minimalnie tańsza niż przed rokiem. Najmocniej drożeją słodycze, choć liderem jest nadal masło z 30-proc. skokiem cen.
Amerykańscy importerzy gromadzą zapasy włoskiego wina musującego jako zabezpieczenie przed ewentualnym wpływem ceł, którymi Donald Trump grozi Unii Europejskiej – wynika z danych branży winiarskiej.
Szybko rozwija się rynek magazynów – mroźni. W nadchodzących latach spodziewane są na nim miliardowe inwestycje.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas