Aktualizacja: 30.11.2021 21:00 Publikacja: 30.11.2021 21:00
Dieta pudełkowa coraz popularniejsza
Foto: Adobe Stock
Diety pudełkowe prężnie rozwijały się od kilku lat, ale jako nisza rynku dostaw gastronomicznych. Zamknięcie Polaków w domach podczas pandemii i przejście wielu pracowników na zdalny model pracy spowodowały istną eksplozję zainteresowania taką ofertą i wzrost wartości rynku do 2 mld zł.
Z badania zleconego przez firmę Kukuła Healthy Food, przeprowadzonego na przełomie września i października, wynika, że 21 proc. spośród osób, które choć raz spróbowały takiej oferty, teraz zamawia ją regularnie. Dodatkowo aż 37 proc. Polaków planuje takiego produktu spróbować.
Hennessy chcąc uniknąć karnego cła zastanawia się nad przeniesieniem do Chin rozlewni swego koniaku. Wiadomość o tym skłoniła do strajku połowę załogi rozlewni w Cognac, 500 pracowników.
Rosyjski urząd patentowy Rospatent otrzymał wniosek firmy o zarejestrowanie nowej marki wódki . Wnioskodawcą jest firma technologiczna z St Petersburga RAU IT - poinformował „Moscow Times”.
Prokuratur generalny Rosji sprawdzi informacje o zawyżaniu przez producentów cen na przetwory mleczne. Takie polecenie wydał mu Kreml. Reżim niepokoi rosnące niezadowolenie Rosjan z coraz większych podwyżek cen żywności.
Masło od początku roku zdrożało już o 40 proc. Ile może kosztować w święta? - Zbliżamy się do 10 zł - mówi ekspert. Wszystko przez to, że producentom bardziej opłaca się dziś wytwarzanie np. serów, a nie masła.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Okazało się, że polscy konsumenci także w przypadku żywności szukają tańszych zamienników – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Żywność w wydatkach Polaków staje się coraz znaczącym ciężarem i dlatego szukają oszczędności – dodaje.
Dr Tyra Grove Krause, szefowa Duńskiej Agencji Kontroli Chorób Zakaźnych (SSI) stwierdziła, że wariant Omikron koronawirusa może pomóc zakończyć pandemię Covid-19 w ciągu dwóch miesięcy.
Pandemiczne lata 2020 i 2021 były dla firm niezwykle trudne, ale okazuje się, że nowy rok wcale nie musi być lepszy. Aktualne wyzwania to rosnące koszty, trudności ze znalezieniem pracowników, spadająca sprzedaż, czy utrzymanie łańcuchów dostaw.
W erze pandemii swoboda poruszania się podlega ograniczeniom, co zachęca innowatorów do rozwoju technologii, które pomagają w przezwyciężeniu tych barier.
Początek 2021 roku zaczął się od twardego lockdownu. Pod koniec znów padają deklaracje o jego powrocie.
Omicron, nowy wariant wirusa Covid-19, sprawił, że firmy znów starają się przewidzieć jego wpływ na biznes i miejsca pracy. Większość ma nadzieję na ponowne otwarcie biur już w styczniu 2022 r., ale może to się okazać bardzo trudne.
Pandemia pogorszyła nastroje w firmach do tego stopnia, że coraz więcej pracowników rozważa zmianę pracy. Z najnowszego raportu Kincentric wynika, że o podjęciu takiej decyzji myśli aż 57 proc. pracowników.
Polska po Belgii i Turcji ma trzeci najlepszy wynik dynamiki wzrostu produkcji przemysłowej w Europie w tym roku. To przełoży się na wsparcie wzrostu PKB, zatrudnienie, płace i popyt w turystyce wyjazdowej – pisze ekspert.
Za sprawą ubiegłorocznego lockdownu oraz obligatoryjnej pracy z domu wielu Polaków zdecydowało się na wyjazd zagraniczny i spędzenie tego czasu w bardziej słonecznym i cieplejszym klimacie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas