Bacardi przegrywa z Kubą walkę o Havana Club

Trwa sądowy spór Bacardi z rządem Kuby o prawo do marki Havana Club. Sąd w Wirginii przychylił się do wniosku biura znaków towarowych USA oraz Cubaexportu i drugi raz odrzucił pozew Bacardi o prawa do rumu przejętego w czasie rewolucji Fidela Castro.

Publikacja: 27.01.2025 14:22

Etykiety siedmioletniego rumu Havana Club w destylarni Havana Club w Hawanie na Kubie

Etykiety siedmioletniego rumu Havana Club w destylarni Havana Club w Hawanie na Kubie

Foto: Bloomberg

Sędziwa sędzia federalna Leonie Brinkema (rocznik 1944) uznała wnioski Amerykańskiego Biura Patentów i Znaków Towarowych (USPTO) oraz firmy Cubaexport i oddaliła wniosek firmy Bacardi, by unieważnić decyzję amerykańskiego urzędu potwierdzającą zgodę dla kubańskiej centrali handlu zagranicznego Cubaexport na używanie znaku handlowego Havana Club.

Sąd z Wirginii nie przedstawił uzasadnienia tego wyroku, a Bacardi zapowiada apelację. Zdaniem firmy, „sędzia całkowicie podporządkowała się uznaniowej opinii urzędu USPTO, mimo że ten urząd zignorował obowiązujące prawo oraz własne przepisy i zasady”. Osoba z biura prasowego USPTO odmówiła Reuterowi komentarza. Francuska grupa Pernod Ricard, która zajmuje się dystrybucją rumu Havana Club na świecie poza USA, wyraziła zadowolenie z decyzji sądu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA
Przemysł spożywczy
Potrzebna zrzutka 600 tys. na upadłość spółki Palikota. Pusta kasa i 1400 wierzycieli
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Przemysł spożywczy
Masło na Wielkanoc będzie jeszcze droższe. Nawet 12 złotych
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”