Oddzielną kategorią pomieszczeń pracy są te przeznaczone dla pracowników administracyjno-biurowych, którzy pracują przy monitorach ekranowych przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy. Szczegółowe wymagania dla takich stanowisk pracy określa rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (DzU Nr 148, poz. 973).
W zakresie wysokości, kubatury, wolnej powierzchni podłogi pomieszczenia biurowe podlegają takim samym wymogom, jak inne pomieszczenia, w których usytuowane są stanowiska pracy (omówione wcześniej). Ze względu jednak na charakter pracy – umysłowa, siedząca, z użytkowaniem monitora ekranowego, niektóre wymogi nieco się różnią.
Zadbać o zdrowie i wygodę
Pomieszczenia biurowe, w których występują czynniki uciążliwe i szkodliwe dla zdrowia – a do takich zalicza się pomieszczenia, w których znajdują się stanowiska pracy wyposażone w monitory ekranowe – powinny mieć wysokość co najmniej 3,3 m. Jeżeli pracuje w nim tylko jedna osoba, powierzchnia pomieszczenia nie może być mniejsza niż 6 m2.
Dobierając meble do biura (biurka, stoły, krzesła, fotele) należy mieć na uwadze nie tylko ich cenę i estetykę, ale przede wszystkim ich właściwości użytkowe i uwzględniać podstawowe antropometryczne wymiary przyszłych użytkowników (wzrost, waga). Znane są wypadki przy pracy, których przyczyną były uszkodzenia elementu krzesła komputerowego z powodu przeciążenia podczas użytkowania przez osobę o znacznej wadze.
Jeżeli w biurze stosowane są wysokie szafy czy regały, należy doposażyć biuro w przenośne drabinki lub podesty umożliwiające sięganie do wysoko usytuowanych półek.