Dr Tomasz Srebnicki: Dzieci, rodzice i szok przymusowego zamknięcia

Tomasz Srebnicki, psychoterapeuta: Nagle rodzice znaleźli się w soczewce dotychczasowych umów społecznych, których nie zmodyfikowano na czas pandemii i przymusowy publiczny system edukacji przeniósł się do domu. To poważna dezorganizacja życia i nic dziwnego, że rodzice są skłonni do agresji czy zachowań lękowych.

Aktualizacja: 24.09.2021 11:00 Publikacja: 24.09.2021 10:00

Nastolatek przed komputerem

Nastolatek przed komputerem

Foto: Napo Images/Forum, Piotr Małecki

"Rzeczpospolita": Jak pandemia i przymusowe nauczanie zdalne wpłynęły na psychikę dzieci?

Długofalowe skutki pandemii są trudne do przewidzenia, choć na całym świecie prowadzone są badania mające to zweryfikować. Już teraz możemy natomiast mówić o długofalowych skutkach reakcji na wirusa – globalnej destabilizacji funkcjonowania szkół i rodzin oraz doświadczenia przez dzieci i dorosłych szoku przymusowego zamknięcia. Pamiętajmy, że dorośli, którzy pierwszy raz w życiu znaleźli się w takiej sytuacji, reagowali na stres na różne sposoby. Z kolei szkoła i nauczyciele dodatkowo przeżyli szok technologiczny.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Cannes. Religia kina”: Kino jak miłość życia
Plus Minus
„5 grudniów”: Długie pożegnanie
Plus Minus
„BrainBox Pocket: Kosmos”: Pamięć szpiega pod presją czasu
Plus Minus
„Moralna AI”: Sztuczna odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Plus Minus
„The Electric State”: Jak przepalić 320 milionów