Kobieta na czele imperial Tobacco

Agnieszka Świergiel. Prezes Imperial Tobacco Polska nie uważa, że bycie kobietą i matką przeszkadza w karierze

Publikacja: 13.03.2012 02:11

Agnieszka Świergiel pracuje w Imperial Tobacco od 1995 r.

Agnieszka Świergiel pracuje w Imperial Tobacco od 1995 r.

Foto: Materiał prasowy

Red

­Na cze­le trze­cie­go pro­du­cen­ta pa­pie­ro­sów w Pol­sce stoi od dwóch lat. Ste­ry w fir­mie ob­ję­ła w tym sa­mym ro­ku, gdy sze­fo­wą ca­łe­go kon­cer­nu Im­pe­rial To­bac­co zo­sta­ła Ali­son Co­oper.

Wła­ści­ciel ma­rek West i Da­vi­doff jest przy­kła­dem fir­my, w któ­rej ko­bie­ty nie są po­mi­ja­ne w awan­sach. Pa­nie pia­stu­ją po­ło­wę z sze­ściu klu­czo­wych sta­no­wisk dy­rek­tor­skich w Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska. An­na Kacz­kow­ska­-Do­naj od­po­wia­da za fi­nan­se spół­ki, Gra­ży­na So­ko­łow­ska za spra­wy kor­po­ra­cyj­ne i praw­ne, a An­na Dę­bic­ka­-Ra­siak jest dy­rek­to­rem per­so­nal­nym. Na cze­le Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska Ma­nu­fac­tu­ring (daw­ne­go Al­ta­di­su) stoi zaś Ka­ta­rzy­na Wo­liń­ska.

– Płeć nie ma zna­cze­nia w ro­bie­niu ka­rie­ry. W Im­pe­rial To­bac­co sta­wia­my na zróż­ni­co­wa­nie ta­len­tów, wy­obraź­ni, do­świad­czeń, kom­pe­ten­cji – mó­wi 39-let­nia Świer­giel. – Li­czy się po­ten­cjał da­nej oso­by, a tak­że to, co mo­że wnieść do fir­my oraz ja­kie ma am­bi­cje i pla­ny na przy­szłość – do­da­je.

Sze­fo­wa Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska, ab­sol­went­ka Wy­dzia­łu Za­rzą­dza­nia Uni­wer­sy­te­tu Eko­no­micz­ne­go w Po­zna­niu, ka­rie­rę w tej fir­mie za­czę­ła w 1995 ro­ku. Pra­co­wa­ła tam ja­ko spe­cja­li­sta ds. księ­go­wo­ści, kie­row­nik fi­nan­sów i szef ra­chun­ko­wo­ści fi­nan­so­wej. W lu­tym 2009 r. awan­so­wa­ła na sta­no­wi­sko dy­rek­to­ra ds. fi­nan­sów Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska.

– Fakt, że zo­sta­łam wy­bra­na na dy­rek­to­ra ge­ne­ral­ne­go czę­ści bry­tyj­skiej kor­po­ra­cji, świad­czy tyl­ko o tym, że mo­ja do­tych­cza­so­wa pra­ca, za­an­ga­żo­wa­nie i do­świad­cze­nie zo­sta­ły do­ce­nio­ne – mó­wi Agniesz­ka Świer­giel. – Je­śli się chce pra­co­wać i ro­bi się to z pa­sją i prze­ko­na­niem, zdo­by­wa­jąc do­świad­cze­nie i kwa­li­fi­ka­cje, kobietom wca­le nie jest trud­niej.

Zda­niem sze­fo­wej Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska w ży­ciu służ­bo­wym naj­waż­niej­szy jest ze­spół współ­pra­cow­ni­ków, z któ­rym two­rzy się i wdra­ża stra­te­gie. Trze­ba je jed­nak rów­no­wa­żyć z ży­ciem pry­wat­nym.

– Sta­ram się utrzy­my­wać tę równowagę, na ile tyl­ko mo­gę. Mam 12-let­nią cór­kę We­ro­ni­kę, któ­ra bar­dzo mnie wspie­ra. To ona pierw­sza do­da­ła mi otu­chy, gdy do­wie­dzia­łam się, że je­stem no­mi­no­wa­na na sta­no­wi­sko sze­fa fir­my – przy­zna­je Świer­giel. Do­da­je, że po­ma­ga jej tak­że ma­ma.

Jed­nym z dzia­łań fir­my wspie­ra­nych przez Świer­giel jest pro­gram wspar­cia dla przy­szłych i mło­dych mam. Po­le­ga on m.in. na wspar­ciu ich w cza­sie cią­ży oraz uła­twie­niu im po­wro­tu do pra­cy po prze­rwie. Za roz­wi­ja­nie wo­lon­ta­ria­tu w fir­mie Świer­giel w 2011 r. do­sta­ła me­dal so­li­dar­no­ści spo­łecz­nej.

Pre­zes Im­pe­rial To­bac­co Polska lu­bi spę­dzać wol­ny czas czy­ta­jąc książ­ki i słu­cha­jąc mu­zy­ki. Ce­ni so­bie tak­że wło­ską kuch­nię.

­Na cze­le trze­cie­go pro­du­cen­ta pa­pie­ro­sów w Pol­sce stoi od dwóch lat. Ste­ry w fir­mie ob­ję­ła w tym sa­mym ro­ku, gdy sze­fo­wą ca­łe­go kon­cer­nu Im­pe­rial To­bac­co zo­sta­ła Ali­son Co­oper.

Wła­ści­ciel ma­rek West i Da­vi­doff jest przy­kła­dem fir­my, w któ­rej ko­bie­ty nie są po­mi­ja­ne w awan­sach. Pa­nie pia­stu­ją po­ło­wę z sze­ściu klu­czo­wych sta­no­wisk dy­rek­tor­skich w Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska. An­na Kacz­kow­ska­-Do­naj od­po­wia­da za fi­nan­se spół­ki, Gra­ży­na So­ko­łow­ska za spra­wy kor­po­ra­cyj­ne i praw­ne, a An­na Dę­bic­ka­-Ra­siak jest dy­rek­to­rem per­so­nal­nym. Na cze­le Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska Ma­nu­fac­tu­ring (daw­ne­go Al­ta­di­su) stoi zaś Ka­ta­rzy­na Wo­liń­ska.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje